۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۶۶۹۲۷۵
رهبر شیعیان پاکستان:

ذات وهابیت با قتل و کشتار انسان‎ها عجین شده است

ذات وهابیت با قتل و کشتار انسان‎ها عجین شده است
حجت السلام والمسلمین نقوی در پیام خود به کنفرانس عظمت اسلام، گفت: ذات وهابیت با قتل و کشتار انسان‎ها عجین شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رهبر شیعیان پاکستان در پیام خود به کنفرانس عظمت اسلام که در شهر لاهور برگزار شد، گفت: در حال حاضر اهداف تاسیس پاکستان بکلی فراموش شده است، آزادی در عقیده برای پیروان تمام ادیان و مذاهب مهم ترین خاستگاه علامه اقبال لاهوری و بنیانگذار پاکستان محمد علی جناح بود.

وی با اشاره به این که بعضی از شهروندان کشور فقط بخاطر این به دست گروه های افراطی و تکفیری وهابی ترور می شوند که آنان خواهان امنیت و سلامتی در جامعه و برقراری فضای برادری و همبستگی در کشور اند، تاکید کرد: تعصب و جهالت وهابی ها و فساد رهبران دینی آنان مهمترین عامل گسترش نا امنی در کشور است.

رهبر شیعیان پاکستان شهیدان امنیت در پاکستان را رهروان آزادی پاکستان همچون علامه اقبال لاهوری و محمد علی جناح بانی پاکستان دانست و ابراز داشت: این شهیدان تکمیل کننده و نقاشان قاب تاسیس کشور اسلامی و آزادی پاکستان اند.  

وی با اشاره به این که شهروندان این سرزمین هنوز هم آن فاجعه اسفناک را به یاد دارند که گروه های تکفیری متعصب و تنگ نظر، تروریست، تندرو و فرقه گرا بخاطر شعارها و فتواهای مفتیان گمراه خود، در یکی از مناطق کشور مسافران اتوبوس را پیاده کردند و با رویت کارت شناسائی تمام کسانی که هم مذهب و مسلک آنان نبودند بویژه شیعیان را ذبح کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نقوی در آخر تاکید کرد: اعمال محدودیت در برگزاری مراسم دینی و عزداری و تحدید به قتل رهبران دینی و شیعیان در کشور، جزء اعمال ننگین گروه های وهابی در پاکستان است./988/

ارسال نظرات