۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۶۶۹۲۸۱
استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان مطرح کرد؛

حل شدن بسیاری از مشکلات با استقاده از ظرفیت بسیج

حل شدن بسیاری از مشکلات با استقاده از ظرفیت بسیج
خراسان رضوی - حجت الاسلام والمسلمین عادلی نیا گفت: با استفاده از ظرفیت عظیم بسیج،کثیری از گره های کنونی جامعه را بازگشود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل عادلی نیا، استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به آیه 24 و 25 سوره ابراهیم، گفت: امام بسیج را به شجره طیبه تشبیه کرد؛ لازم است به وجه شبه توجه شود که مانند درخت همواره در رشد و نمو بوده و ریشه داشته باشد که همان صبر و مقاومت است.

وی افزود: تا وقتی که درخت ریشه دارد، می تواند از تمام عوامل و ظرفیت های سازنده استفاده بکند، حتی می تواند از عوامل مخرب حسن استفاده را بنماید و اگر ریشه زده شود همان عوامل سازنده از قبیل آفتاب، آب و باد تبدیل به دشمن می شود، آفتاب می سوزاند، آب می پوساند و درخت را متلاشی می کند و می شکند.

حجت الاسلام والمسلمین عادلی نیا بیان داشت: بسیجی از آن رهگذر که ریشه دارد از آتش فتنه ها، خطرات و شبیخون ها هرگز بهم نمی ریزد و با اقتدار از گرما و سرما، باد و طوفان دشمن و سیل خروشان بدخواهان نهراسیده و در دفاع از کشور و استقلال و ثبات آن، فعالیت های پیشرو علمی و فناوری های نوین و ایجاد فضا ی‌ معنوی جلوه می کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان ابراز کرد:به قول رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا و امام همه بسیجیان «بسیج یادگار بزرگ و درخشان امام راحل و مظهر اقتدار ملی و نمایشگاه صفا و اخلاص و بصیرت و مجاهدت است».

وی گفت: هرجا نام بسیج برده می شود، ایمان، عزم، احساس مسئولیت، خطر پذیری، جهاد و شهادت در ذهن بسیجی جلوه می کند و شهدای عزیز انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعین سلحشور حرم به خصوص سیدالشهدای مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که ذوالفقار ولایت بود در ذهن همه متبادر می شود و اینها بودند که به قول قرآن( و كأيّن من نبيٍ قاتل معهُ رِبيّون كثيراً)
حجت الاسلام والمسلمین عادلی نیا با بیان این که از نظر بسیجیان قدرتمندترین قدرت های دنیا، ضعیف هستند، ابراز کرد: هنگامی که خداوند به پیامبران دستور جهاد داد، مردان بسیاری مخلصانه این ندا را اجابت کردند، در راه خدا پایداری کرده و تسلیم دشمن نشدند و همواره از خداوند طلب ثبات قدم و نصرت نمودند و متکی به قدرت الهی گشتند بنابراین از نظر بسیجیان قدرتمندترین قدرت های دنیا، ضعیف هستند و با همین دیدگاه بود که امام فرمودند: « آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند».
استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان افزود:امروز بعداز گذشت چند دهه از عمر بسیج، این شجره طیبه تناورتر پرثمرتر شده است که می شود با استفاده از این ظرفیت عظیم مادی و معنوی،کثیری از گره های کنونی جامعه را بازگشود./864/

جواد رستمی
ارسال نظرات