۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۶۶۹۲۸۵
آیت الله امامی کاشانی تبیین کرد؛

نادانی، سستی، بی توجهی و مسؤولیت گریزی؛ عوامل اساسی مشکلات کشور

نادانی، سستی، بی توجهی و مسؤولیت گریزی؛ عوامل اساسی مشکلات کشور
امام جمعه موقت تهران نادانی، سستی، بی توجهی و مسؤولیت گریزی را از عوامل اساسی مشکلات کشور دانست و گفت: مسؤولان از زیر بار وظایف خود شانه خالی نکنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در سخنان آدینه ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، با اشاره به اینکه تمدن و آموزه های مدنیت به وسیله انبیای الهی نازل شده است، گفت: لغت شناسان تخلق به اخلاق حسن و انسانی، دوری از خشونت، صلح و حرکت بر اساس عدل و عدالت و مواردی از این قبیل را از نمادهای تمدن دانسته اند.

وی با بیان اینکه تا زمانی که حکومت جهانی امام زمان(عج) تشکیل نشود انسانیت به بلوغ کامل نمی رسد، ادامه داد: بر اساس روایات، وقتی امام زمان(عج) ظهور می کنند، پس از تشکیل حکومتشان دست بر سر جهانیان می گذارند، عنایت ایشان بروز کرده و وحدت و انسجام انسان ها بر اساس عقل تجلی پیدا می کند.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به اینکه امروز جهان در کودکی به سر می برد و با ظهور بقیة الله(عج) به بلوغ و کمال می رسد، بیان کرد: تمدنی که در آمریکا و صهیونیسم و ایادی استکبار دیده می شود توحش محسوب می شود و یکی از دلایل غیبت امام زمان(عج) این است که تمدن های مختلف روی کار بیایند و همگان دریابند که کاری از آنها ساخته نیست؛ تاریخ بشریت و تحرکات بشری نشان می دهد که جهان به یک تمدن واقعی و مدنیت نیاز دارد.

امام جمعه موقت تهران بیانات رهبر معظم انقلاب در شورای عالی هماهنگی اقتصادی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: ایشان در این جلسه فرمودند هدف ما بیان راهکارهای عملی است که در کوتاه مدت نتیجه بدهد و تأثیرش در زندگی مردم مشخص شود، البته لازم است اجرای این راهکارهای عملی با همت جدی و تلاش پیگیر مسؤولان ذی ربط انجام شود؛ ایشان همچنین اضافه می کنند این که اگر از ظرفیت های درونی استفاده شود تحریم ها بی اثر می شوند به شرط آن که بخواهیم و به دل مشکلات برویم.

وی نادانی، سستی، بی توجهی و مسؤولیت گریزی را از عوامل اساسی مشکلات کشور دانست و با تأکید بر لزوم توجه مسؤولان به مسأله گمرک و ترخیص به هنگام کالاها اظهار داشت: بر اساس روایتی از امام سجاد(ع) در زمینه حقوق پایین دستان بر مسؤولان و حاکمان، رؤسای قوا باید بدانند که از زیر بار مسؤولیت ها نمی توانند شانه خالی کنند؛ امروز اگر همه مسؤولان به وظیفه خود عمل کنند مشکلات کشور حل می شود.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به اینکه امروز با تمدن توحش استکبار جهانی مواجه هستیم، از این رو باید با تلاش و کوشش در جهت رفع مشکلات و ایجاد رفاه برای مردم حرکت کنیم، مطرح کرد: مسأله معیشت مردم و اقتصاد جامعه نیازمند تحول، تحرک، پیگیری، تلاش و کوشش است و این مسؤولیت بر شانه همه دست اندرکاران قرار دارد و نمی توانند از زیر آن شانه خالی کنند./841/

ارسال نظرات