۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۶۶۲۴۹۰
آیت الله امامی کاشانی در واکنش به اقدام بی‌شرمانه نشریه شارلی ابدو:

پخش کاریکاتور موهن پیامبر اکرم نتیجه‌ای جز رسوایی برای استکبارگران ندارد

پخش کاریکاتور موهن پیامبر اکرم نتیجه‌ای جز رسوایی برای استکبارگران ندارد
امام جمعه موقت تهران در واکنش به اقدام بی‌شرمانه نشریه شارلی ابدو گفت: پخش کاریکاتور موهن پیامبر اکرم نتیجه‌ای جز رسوایی برای استکبارگران ندارد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» با اشاره به مباحث فلسفه تاریخ و سنت های الهی در طول تاریخ گفت: در اتفاقات، سنت ها، قانون ها و اراده الهی بر نظام آفرینش در طول تاریخ درس عبرت های بسیار بزرگی در زمینه های مختلف وجود دارد.

وی با بیان اینکه باید جریان عاشورا را از منظر فلسفه تاریخ مورد بررسی قرار دهیم، ادامه داد: امروز مشاهده می کنیم که هر ملتی با هر دین و مذهبی که دارد، در برابر مکتب عاشورا تواضع می کند.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) و اهل بیت و یاران با وفایش مکتب عاشورا را در تاریخ ماندگار ساختند، بیان کرد: حضرت زینب کبری(س) ضمن نقش آفرینی در کربلا، پیام امام حسین(ع) را به نقاط مختلف رساندند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه پس از شهادت امام حسین(ع)، حضرت زینب کبری(س) قیام عاشورا را مدیریت کردند، عنوان کرد: اگر چه در باطن امام سجاد(ع) کاروان را رهبری می کردند، اما مصلحت این بود که در ظاهر حضرت زینب کبری(س) پیام کربلا را به همگان برسانند.

وی با اشاره به اینکه قیام عاشورا مرز میان جبهه خباثت و جبهه طهارت را مشخص می سازد به اقدام بی شرمانه نشریه شارلی ابدو در بازنشر کاریکاتور موهن پیامبر اکرم(ص) واکنش نشان داد و تأکید کرد: دنیای استکبار برنامه های بسیاری دارد و کارهای زیادی انجام می دهد، اما نتیجه اش به خودش باز می گردد، بدون شک با بازنشر کاریکاتور موهن پیامبر اکرم(ص) نتیجه ای جز رسوایی عایدشان نخواهد شد.

آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه خوبی ها و زشتی ها در تاریخ باقی می ماند و آزادگان عالم در آینده نسبت به آنها قضاوت خواهند کرد، ابراز کرد: امت اسلام اطمینان دارند سنت های الهی محقق می شود و همه جنایت های دشمنان به خودشان بازمی گردد./841/پ201/ف

ارسال نظرات