۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۶۹۲۹۰
آیت‌ الله علوی گرگانی:

مولانا صادق نقوی در گسترش خدمات اجتماعی نقش‌آفرین بود

مولانا صادق نقوی در گسترش خدمات اجتماعی نقش‌آفرین بود
حضرت آیت ‌الله علوی گرگانی در پیامی درگذشت مولانا کلب صادق نقوی از علمای هندوستان را تسلیت گفت و بر نقش‌آفرینی و خدمات درمانی و اجتماعی وی در طول دوران حیات تاکید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله علوی گرگانی از مراجع تقلید در پیامی درگذشت مولانا کلب صادق نقوی از علمای هندوستان را تسلیت گفت.

وی در این پیام آورده است: درگذشت دانشمند فرزانه و پارسا مولانا دکتر کلب صادق نقوی که از علمای وارسته شبه‌قاره هند و کشور هندوستان بود موجب تألم گردید.

پیام ادامه یافته است: وی در طول عمر خود درراه ترویج معارف دینی و تقویت فرهنگ اهل‌بیت(ع)، گسترش خدمات اجتماعی و درمانی نقش‌آفرین بود.

پیام حاکی است: این ضایعه را به محضر امام عصر(عج)همچنین مردم شریف هند و جوامع علمی و دینی این کشور و خاندان مکرم نقوی تسلیت عرض نموده و علو درجات را برای ایشان مسالت می نمایم.

مولانا «سید کلب صادق نقوی» از شخصیت‌های برجسته شیعیان هندوستان و عضو مجمع عمومی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، عضو بلند پایه هیات حقوق مسلمانان هند و عضو مجمع عمومی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) عصر سه‌شنبه چهارم آذرماه جاری بر اثر بیماری ذات‌الریه درگذشت.

وی، خدمات علمی، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی فراوان از جمله ساخت مجموعه‌ای مدرسه، دانشگاه و مراکز درمانی برای پیروان و محبان اهل‌بیت(ع) را از خود بر جای گذاشت.

وی به‌عنوان «امام جمعه شهر لکهنو» از خطبای مشهور هند به شمار می‌رفت که علاوه بر هندوستان در کشورهای آمریکایی و اروپایی نیز به تبلیغ و سخنرانی می‌پرداخت.

مرحوم دکتر کلب صادق نقوی که از حامیان بارز انقلاب اسلامی ایران، وحدت اسلامی و محور مقاومت در ھند محسوب می‌شد بارها در اجلاسیه های بین‌المللی در ایران شرکت کرد./۹۸۸/

منبع: ایرنا

ارسال نظرات