۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۶۶۸۹۳۰

حجت الاسلام زیدی از معاون ارشد هیأت حقوق مسلمانان هند عیادت کرد

حجت الاسلام زیدی از معاون ارشد هیأت حقوق مسلمانان هند عیادت کرد
حجت الاسلام سید صفی حیدر زیدی از مولانا دکتر سید کلب صادق نقوی معاون ارشد هیأت حقوق شخصی مسلمانان هند عیادت کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صفی حیدر زیدی دبیر کل سازمان مدارس دینی «تنظیم المکاتب» هند با برقراری تماس تلفنی با دکتر سید کلب سبطین نوری فرزند مولانا سید کلب صادق نقوی معاون ارشد هیئت حقوق شخصی مسلمانان هند و رئيس بنياد توحيد المسلمين لكهنو هند از احوال این روحانی و شخصیت بزرگ شیعی هند جویا شد.

حجت الاسلام زیدی در گفتگوی تلفنی با دکتر سید کلب سبطین نوری فرزند مولانا سید کلب صادق نقوی معاون ارشد هیئت حقوق مسلمانان هند برای صحت و سلامتی و طول عمر این روحانی خدوم دعا کرد و از خداوند متعال شفای عاجل مسئلت نمود و همچنین از عموم مردم خواست که برای سلامتی ایشان دعا کنند.

لازم به ذکر است که مولانا دکتر سید کلب صادق نقوی معاون ارشد هیئت حقوق شخصی مسلمانان هند چندی پیش بخاطر بیماری ذات الریه در بیمارستان ایراز لکهنو بستری شده اند و درحال حاضر از مشکل تنفسی سنگین رنج می برند اما پزشکان وضع جسمانی وی را رضایت بخش اعلام کرده اند.

خبر بیماری و بستری شدن این روحانی هندی، جامعه اسلامی هند بویژه شیعان اردو زبان سراسر جهان را به شدت نگران کرده است و درهمین راستا بیشترین مراکز دینی و اسلامی جهان برای صحت و سلامتی ایشان مراسم دعا برگزار کرده اند.

دکترسید کلب صادق نقوی خدمات زیادی در ترویج علوم، تاسیس مراکز علمی و درمانی همچنین در حمایت دانشجویان و تامین منابع مالی و کمک هزینه آموزشی نقش عمده ای ایفا کرده است.

وی در سخنان خود همواره بر تحصیل جوانان مسلمانان تاکید می کرد و اساس مشکلات جامعه مسلمانان هند و جهان اسلام را بیسوادی می دانست.

دکترسید کلب صادق نقوی از حامیان بارز انقلاب و اتحاد اسلامی در ھند بودہ و در بعضی از سفرھای خود به جمهوری اسلامی ایران با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردہ است./988/

دبیرکل سازمان مدارس هند از معاون ارشد هیئت حقوق مسلمانان این کشور عیادت کرد

ارسال نظرات