۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۶۶۷۹۶۴
در محکومیت اهانت به پیامبر اسلام برگزار شد؛

تجمع اعتراض آمیز علما و طلاب هند در قم

تجمع اعتراض آمیز علما و طلاب هند در قم
علما و طلاب هندی مقیم قم در واکنش به حمایت مکرون از توهین کنندگان به پیامبر اسلام(ص) در مدرسه مرعشیه تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، علما و طلاب هندی مقیم قم در واکنش به حمایت مکرون رییس جمهور فرانسه از توهین کنندگان به ساحت پیامبر اسلام(ص) در مدرسه مرعشیه قم تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.

این جلسه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط قاری حجت الاسلام سید جواد رضوی و اجرای حجت الاسلام سید حیدر عباس زیدی رییس اتحادیه اسلامی طلاب هند، آغاز و سپس سخنرانان اردو زبان به عوامل و اسباب توهین نشریه شارلی ابدو و حمایت مکرون رییس جمهور فرانسه از این اقدام پرداختند، همچنین حجت الاسلام کاشف رضا در شأن و مدح رسول اسلام(ص) شعر خواند و نیز در آخر جلسه بیانیه علما و طلاب هندوستان قرائت شد.

حجت الاسلام سید حیدر عباس زیدی رییس اتحادیه اسلامی طلاب هند در آغاز این مراسم کشیدن کاریکاتور توهین آمیز رسول اسلام(ص) و حمایت امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه از این اقدام توھین آمیز را به شدت محکوم کرد و بیان داشت: دشمنان اسلام باید بدانند که احترام به رسول اللہ(ص)عنایت خداوند متعال به آن ذات مقدس است، ایشان با چنین اقداماتی تحقیر نخواهند شد.   

حجت الاسلام سید سکندر کاظم در سخنان خود نوع آزادی بیان در فرانسه را مورد انتقاد قرار داد و گفت: توهین به مقدسات یک دین و پیامبر اسلام(ص) در این کشور، مجاز، قانونی و مصداق آزادی بیان است اما انتقاد بر افسانه هولوکاست ممنوع و جرم است.

تجمع اعتراض آمیزعلمای هند در قم / تاریخ فرانسه پراز کارنامه سیاه است

وی با بیان این که فرانسه از گسترش اسلام در سرزمین خود به شدت نگران است، از حامیان حقوق بشر و ارزش ھای انسانی خواست که دربرابر قدرت ھای شیطانی بایستند تا آنان به اھداف شوم خود نرسند.

این روحانی ھندی مسلمانان جھان را در برابر قدرت ھای استکباری به اتحاد دعوت کرد و افزود: تا زمانیکه ملت ھای مسلمان باھم درگیر باشند مورد سوء استفادہ دشمنان اسلام قرار خواھند گرفت.

سخنران دوم این مراسم حجت الاسلام سید عاکف زیدی با تحلیل تاریخ فرانسه و جرائم آن در گوشه و کنار جهان به ویژه در سرزمین های اسلامی، بیان داشت: همان طوری که یک روی فرانسه علم و تمدن است روی دیگر آن جرم و جنایت و ستمگری است؛ جنایاتی که درندگان داعش هم به پای آن نمی رسند، امروز در جهان روش شکنجه اسرائیل معروف است اما خود اسرائیلی ها تربیت یافته شکنجه کنندگان فرانسوی اند.

وی با اشاره به این که مخالفین و منافقین انقلاب اسلامی ایران، در این کشور پایگاه تروریستی دارند، افزود: ظلم و کشتارهایی که فرانسوی ها در الجزائر مرتکب شدند، نمونه آن در هیچ جای جهان دیده نشده است، اما آنان به جای پشیمانی و معذرت خواهی از ملت ها به این مظالم افتخار می کنند.

تجمع اعتراض آمیزعلمای هند در قم / تاریخ فرانسه پراز کارنامه سیاه است

حجت الاسلام سید نجیب الحسن زیدی یکی دیگر از سخنرانان مراسم، در سخنان خود به اسباب و عوامل توهین پیامبر اسلام(ص) در کشورھای اروپایی پرداخت و گفت: اروپا از آموزه های اسلامی به شدت نگران شده است و به همین سبب دین اسلام را مورد تھاجم قرار می دهد.

وی با بیان این که زمانی یهودیان در اروپا بخاطر ظلم و ستم به مسیحیان منفورترین مردم این سرزمین بودہ اند اما به ھدف تضعیف اسلام باھم متحد شدہ اند، اضافه کرد: مسلمانان نیز اختلافات جزئی خود را کنار گذاشته در برابر دشمن متحد شوند که امروز بیش از هر زمانی به اتحاد اسلامی نیازمندیم. 

حجت الاسلام سید رضا حیدر رضوی به لزوم شناخت شخصیت پیامبر اسلام(ص) اشاره کرد و اظهار داشت: زمان، زمان فضای مجازی است، لذا در ارائه مطالب به مخاطب دقت لازم ضروری است، ما اول سیرت رسول اسلام(ص) را بدرستی مطالعه کنیم که برخورد ایشان با خودی و بیگانگه چه گونه بودہ است، و زمانیکه شخصیت ایشان را خودمان خوب شناختیم، آنوقت به جهانیان بشناسانیم، سیرت رسول اسلام(ص) نه فقط درعبادات بلکه در معاملات نیز اسوه و نمونه برای جهان است.

در آخر این مراسم بیانیه ای توسط حجت الاسلام سید عابد رضا نوشاد رضوی قرائت شد که علما و طلاب هند حمایت و تایید خود را از این بیانیه با تکبیر «اللہ اکبر» اعلام داشتند.

گفتنی است این مراسم به علت شیوع ویروس کرونا با شرکت کنندگان محدود و گزینشی برگزار شد و ھمزمان بصورت زنده «آنلاین» از طریق فضای مجازی پخش شد، در پخش فضای مجازی «آنلاین» این مراسم جمع زیادی از علما، طلاب و اردو زبانان سراسر جهان از این برنامه استفاده کردند./988/ج

تجمع اعتراض آمیزعلمای هند در قم / تاریخ فرانسه پراز کارنامه سیاه است

ارسال نظرات