۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۶۶۸۵۸۱
رییس جنبش اهل سنت پاکستان:

مجامع جهانی برای توقف کشتار و سرکوب مردم کشمیر اقدام کنند

مجامع جهانی برای توقف کشتار و سرکوب مردم کشمیر اقدام کنند
روحانی اهل سنت پاکستان خواستار ورود مجامع جهانی و مراکز بین المللی در حل مشکلات مردم کشمیر و توقف فوری کشتار مردم بی گناه این منطقه شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، محمد ثروت اعجاز قادری رییس جنبش اهل سنت پاکستان، در دیدار با روحانیون این کشور، گفت: دولت فعلی هند، پایه حکومت خود را بر ظلم و تجاوز به مردم بی گناه استوار کرده است، به همین سبب مردم عادی و غیر مسلح کشمیر را سرکوب و تیرباران می کند.

وی خواستار ورود مجامع جهانی و مراکز بین المللی در حل مشکلات مردم کشمیر و توقف فوری کشتار مردم بی گناه این منطقه شد و تاکید کرد: پاکستان تمام مدارک مبنی بر اقدام جنایت جنگی علیه مردم کشمیر را ارائه کرده است، لذا سازمان های جهانی و نهادهای بین المللی با تروریسم خواندن دولت حزب بهارتا جانتا، این دولت را تحریم اقتصادی کنند.

این روحانی اهل سنت پاکستان در ادامه سخنان خود خواستار قطع روابط با دولت فرانسه و اخراج سفیر این کشور از پاکستان شد و تاکید کرد: توهین به مقدسات اسلامی در زیر چتر حمایت دولتمردان فرانسه، تروریسم آشکار و به معنای از بین بردن صلح جهانی است.

قادری سکوت سازمان ملل در برابر فعالیت های اسلام هراسی فرانسه را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت: کشورهای اسلامی با تحریم کالاهای فرانسوی انزجار خود را با این دولت اعلام کنند و با اتحاد و هماهنگی علیه دولت فرانسه اعلام جهاد نمایند.

یادآور می شود که کشمیر منطقه مسلمان نشین هندوستان به شمار می رود و مردم منطقه از چند دهه گذشته برای آزادی کامل و جدایی از دولت هند تلاش می کنند، کشمیر از زمان آزادی هند از دست انگلستان (بریتانیا سابق) منطقه خود مختار به شمار می رفت اما دولت فعلی اسلام ستیز هند با لغو قانون خود مختاری کشمیر، خشم کشمیری ها را برانگیخت و دولت برای ساکت کردن مردم منطقه به زور متوسل شده و آنان را سرکوب و تیرباران می کنند که تاحالا چند صد نفر کشته و زخمی شده اند./988/

ارسال نظرات