۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۶۶۸۲۹۳

تظاهرات ضدفرانسوی حقوق دانان پاکستان و محکومیت شارلی ابدو

تظاهرات ضدفرانسوی حقوق دانان پاکستان و محکومیت شارلی ابدو
حقوق‌دانان و اعضای انجمن‌های وابسته به دادگستری‌ در اعتراض به اقدام موهن مجله شارلی‌ابدو و مواضع ضداسلامی رئیس جمهوری فرانسه در «اسلام‌آباد» پایتخت پاکستان تظاهرات کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، تظاهرات ضدفرانسوی حقوق‌دانان پاکستانی عصر امروز از خیابان «جناح» منتهی به منطقه قرمز اسلام‌آباد آغاز و روبروی ساختمان وزارت امور خارجه این کشور که درست مقابل منطقه دیپلماتیک به ویژه سفارت فرانسه واقع است، به پایان رسید.

تظاهرات کنندگان علیه سکوت جوامع غربی از جمله مقامات فرانسه شعار دادند و مواضع شرم‌آور پاریس در قبال هتاکی به مقدسات اسلام را دلیل حرکت موهن مجدد نشریه شارلی‌ابدو برای انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز اعلام کردند.

تظاهرات امروز تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد زیرا بیم آن می‌رفت که صدها نفر از تظاهرکنندگان خشمگین وارد منطقه دیپلماتیک شده و مقابل سفارت فرانسه دست به تجمع و یا تحصن طولانی بزنند.

در عین حال روسای انجمن‌های حقوقی در پایتخت پاکستان طی سخنرانی در این راهپیمایی خواستار اقدام جدی دولت این کشور علیه موج اسلام‌هراسی در اروپا شده و گفتند: باید با تعطیلی سفارت فرانسه و یا اخراج سفیر این کشور، به دشمنان اسلام و عوامل آنان در اروپا پاسخ قوی داد.

معترضان با وجود تدابیر امنیتی شدید پلیس و استقرار نیروهای ویژه ضدشورش برای تامین امنیت سفارت فرانسه، سعی کردند وارد منطقه دیپلماتیک شوند، اما با مقاومت نیروهای امنیتی مواجه شدند.

قطعنامه‌ای در پایان تظاهرات ضدفرانسوی توسط حقوق‌دانان ارشد پاکستانی قرائت و با حضور دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در محل این تجمع، قطعنامه فوق تحویل وی شد.

حقوق‌دانان پاکستانی با تاکید بر صدای رسا و یکپارچه جهان اسلام علیه توهین‌کنندگان به ساحت نورانی حضرت محمد (ص) از نهادهای بین المللی خواستند تا با سوء استفاده از قانون آزادی بیان در جوامع غربی برخورد کنند.

نهم آبان ماه نیز صدها نفر از مردم اسلام‌آباد در محکومیت اهانت به مقدسات اسلامی به طرف منطقه قرمز این شهر تظاهرات ضدفرانسوی کردند و آن حرکت نیز با مداخله جمع زیادی از نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد.

در همین حال وزیر امور مذهبی پاکستان اعلام کرد که این کشور از پیگیری حقوقی علیه اقدام موهن نشریه فرانسوی شارلی‌ ابدو و رویکرد دولت پاریس در دادگاه‌های بین المللی قاطعانه حمایت خواهد کرد./۹۸۸/

تظاهرات ضدفرانسوی حقوق دانان پاکستان و محکومیت شارلی ابدو

منبع: ایرنا

ارسال نظرات