۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۶۶۸۲۶۸

پاکستان از پیگیری حقوقی علیه هتاکی شارلی‌ابدو حمایت کرد

پاکستان از پیگیری حقوقی علیه هتاکی شارلی‌ابدو حمایت کرد
وزیر امور مذهبی پاکستان گفت: این کشور از پیگیری حقوقی علیه اقدام موهن نشریه فرانسوی شارلی‌ ابدو و رویکرد دولت پاریس در دادگاه‌های بین المللی قاطعانه حمایت خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، وزارت امور مذهبی پاکستان، «پیر نور الحق قادری» وزیر امور مذهبی این کشور از تصمیم شیخ الازهر مصر مبنی بر پیگیری توهین‌کنندگان به ساحت نورانی حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) در دادگاه‌های بین المللی حمایت کرد.

قادری در دیدار «طارق دروگ» سفیر مصر در پاکستان اظهار داشت: اسلام‌آباد از کارزار حقوقی علیه شارلی‌ ابدو در مجامع قضایی بین‌المللی قویاً حمایت می‌کند.

وی افزود که «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان برای ارائه هرگونه همکاری و همفکری توسط این کشور با طرف مصری برای تنظیم دعوای حقوقی علیه نشریه فرانسوی و رویکرد دولت پاریس اعلام آمادگی کرده است.

وزیر امور مذهبی پاکستان اظهار داشت: عمران‌خان به زودی با شیخ الازهر مصر گفت‌وگو خواهد کرد و هدف آن تقویت مواضع و همگرایی دو کشور علیه هتاکان به مقدسات اسلام است.

وزارت امور خارجه پاکستان اوایل ماه جاری با احضار سفیر فرانسه، اعتراض شدید خود علیه سخنان رییس جمهوری فرانسه و تشویق وی نسبت به عوامل اسلام‌ستیز را به دولت پاریس ابلاغ کرد.

دفتر نخست وزیری پاکستان، وزیر امورخارجه و وزارت امورخارجه این کشور نیز ضمن انتقاد از مواضع رییس جمهوری فرانسه برای تشویق از اقدامات موهن ضداسلامی، بی‌حرمتی به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) ‌را به شدت محکوم کردند.

احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان نیز همگام‌ با دولت و مردم این کشور، اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) را به شدت محکوم کردند و نسبت به این جنایت و اعمال افراطی به فرانسه هشدار دادند./۹۸۸/

منبع: ایرنا

ارسال نظرات