۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۶۶۸۲۰۸

تظاهرات اعتراضی مردم هند و پاکستان درپی توهین به پیامبر اسلام + تصویر

تظاهرات اعتراضی مردم هند و پاکستان درپی توهین به پیامبر اسلام + تصویر
مردم کشمیر هند و لاهور پاکستان درپی توهین به پیامبر اسلام (ص) از سوی فرانسه، تظاهرات کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مردم کشمیر هند و لاهور پاکستان در اعتراض به توهین پیامبراسلام(ص) در فرانسه و حمایت امانوئل مکرون رییس جمهور این کشور از توهین کنندگان، تظاهرات برگزار کردند.

بنابراین گزارش علما، روحانیون، رهبران دینی، شخصیت های فرهنگی، حفاظ قرآن کریم و تعداد زیادی از مردم کشمیر در این تظاهرات شرکت کردند.

مردم خشمگین شعار لبیک یا رسول الله(ص)، مرگ بر دولت فرانسه، مرگ بر توهین کنندگان، مرگ بر مکرون و مرگ بر دولت استعمار، سردادند.

از سوی دیگر نیز مردم لاهور پاکستان نیز در اعتراض به کاریکاتور پیامبر اسلام(ص) تظاهرات برگزار کردند و در این تظاهرات جمع زیادی از دانشجویان، اساتید دانشگاه های مختلف شهر لاهور و عموم مردم شرکت کردند.

تظاهرکنندگان اقدام توهین آمیز کشور فرانسه و حمایت مکرون از آن را به شدت محکوم کرده و خواستار محاکمه عاملین این اقدام توهین آمیز در دادگاه های بین المللی شدند.

عرفان یوسف یکی از روحانیان اهل سنت پاکستان در سخنانی با بیان این که پیامبر اسلام(ص)، پیام آور امن و سلامتی اند، تاکید کرد: جهان عرب قبل از بعثت ایشان در تاریکی مطلق بود و آنان دختران خودشان را زنده به گور می کردند اما رسول اسلام(ص) به دختران امنیت عطا و آنان را رحمت خطاب کردند.

وی با اشاره به این که حضرت محمد(ص) به جهانیان درس اخوت، محبت، اعتدال و میانه روی، صلح و بردباری دادند، افزود: توهین به مقدسات دینی و پیامبران الهی نزد پیروان تمام مذاهب ممنوع  و حرام است./988/

ارسال نظرات