۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۶۶۸۱۸۶
رئیس کمیته روابط خارجی سنای پاکستان:

مواضع اسلام‌آباد علیه سازش با تل‌آویو هوشیارانه است

مواضع اسلام‌آباد علیه سازش با تل‌آویو هوشیارانه است
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای پاکستان با تمجید از نقش تهران و اسلام‌آباد برای حمایت از فلسطین، گفت: ایران و پاکستان مواضع هوشیارانه اتخاذ کرده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، سناتور سید مشاهد حسین رئیس کمیته روابط خارجی سنای پاکستان در گفتگو با خبرنگاران این کشور، گفت: بازدید مجدد دکتر ظریف از اسلام‌آباد بسیار ارزشمند است، درحالی که تحولات منطقه، اوضاع افغانستان و انتخابات اخیر در آمریکا اهمیت این سفر را بالاتر برده است.

وی تلاش برای کمک به برقراری صلح و ثبات در افغانستان، گسترش همکاری‌های منطقه‌ای و تلاش مشترک برای مقابله با چالش‌های پیش روی جهان اسلام را مشترکات تهران و اسلام‌آباد دانست و اظهار داشت: قطعاً آقای ظریف در دیدارهای امروز خود با مقام‌های بلندپایه پاکستانی علاوه بر بررسی راه‌های تقویت روابط دوجانبه به مسائل منطقه، صلح افغانستان و چالش‌های امت اسلامی به خصوص عادی سازی روابط با اسرائیل خواهد پرداخت.

عضو ارشد حزب مسلم لیگ نواز گفت: انتخابات اخیر در آمریکا و پیروزی جو بایدن، اثراتی را بر اوضاع جهانی از جمله در منطقه خواهد گذاشت که می‌تواند به فرصتی برای دو کشور همسایه ایران و پاکستان جهت گسترش مناسبات و همچنین ارتباطات منطقه‌ای تبدیل شود.

وی معتقد است: امروز سازش با صهیونیست‌ها بیش از هر چیز دیگر به فلسطین ضربه زده است. در عین حال مواضع صریح و قوی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان علیه طرح سازش باعث قوت قلب مردم فلسطین و سایر ملت‌های منطقه شده است.

سناتور مشاهد حسین تاکید کرد: ایران و پاکستان خواسته مشترکی مبنی بر پایان حضور تروریسم و افراط‌گرایی در افغانستان دارند، آنان تهدید داعش در همسایگی خود را هرگز تحمل نمی‌کنند. این درحالی است که ایران و پاکستان میزبان میلیون‌ها پناهجوی افغان هستند و بیشتر از هر کشور دیگری در تلاشند تا با تلاش مشترک وضعیت افغانستان بهبود پیدا کند.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای پاکستان گفت: تهران از جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی دولت اسلام‌آباد برخوردار است و سفر وزیر امور خارجه ایران حاکی از اهمیت تحولات راهبردی در منطقه و جهان نزد این دو کشور همسایه و برادر می‌باشد./۹۸۸/

منبع: ایرنا

ارسال نظرات