۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۶۶۷۹۴۲

تظاهرات گسترده مردم پاکستان علیه فرانسه

تظاهرات گسترده مردم پاکستان علیه فرانسه
مردم پاکستان در تظاهرات گسترده خود انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز به ساحت رسول گرامی اسلام صلوات الله علیه و آله را محکوم کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مردم پاکستان در تظاهرات گسترده خود انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز به ساحت رسول گرامی اسلام (صلوات الله علیه و آله) را محکوم کردند.

ده ها هزار نفر روز شنبه در کراچی بزرگترین شهر پاکستان گردهم آمدند. این در حالی است که خشم مردمی از فرانسه و چاپ و انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز به ساحت پیامبر اسلام (صلوات الله علیه و آله) در پاکستان که اکثریت جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می دهد بیشتر شده است.

فعالان جنبش "لبیک پاکستان" و ساکنان شهر بندری کراچی در خیابان ها راهپیمایی کردند تا دولت پاکستان را برای قطع ارتباط با فرانسه و تحریم محصولات ساخت این کشور تحت فشار دهند.

تظاهرکنندگان تصاویر امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه را زیر پا گذاشتند، پرچم های فرانسه را سوزاندند و با شعارهایی ابراز تمایل به شهادت کردند تا انتقام آنچه را اقدامی کفرآمیز می خواندند، بگیرند.

زبیر کاسوری، سخنگوی حزب گفت: "ما از دولت می خواهیم در جهت تحریم فرانسه و اخراج سفیر این کشور گام بردارد."

سوی دیگر مردم مرکز اقتصادی پاکستان شھر کراچی، در واکنش به اهانت مقامات فرانسوی به پیامبر گرامی اسلام (ص) به طور نمادین برخی از کالاهای فرانسوی را به آتش کشیدند.

انجمن تجار منطقه «کهارادر» در شهر کراچی، این برنامه را عصر شنبه برگزار کرد و در آن بازرگانان و برخی کسبه‌های کراچی، اقدام اخیر امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه را در توهین به دین اسلام محکوم کردند.

بازرگانان کراچی همچنین از دولت پاکستان خواستند در اعتراض به توهین مقامات فرانسوی به پیامبر گرامی اسلام (ص)، سفیر فرانسه را از اسلام‌آباد اخراج کند و به روابط دیپلماتیک پاکستان با فرانسه پایان دهد./۹۸۸/

منبع: ایرنا

ارسال نظرات