۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۶۶۷۷۳۳

بازتاب گسترده سخنرانی رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های پاکستان

بازتاب گسترده سخنرانی رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های پاکستان
مطبوعات چاپی و آنلاین پاکستان به پوشش گسترده سخنرانی مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نتایج انتخابات آمریکا در سیاست جمهوری اسلامی ایران هیچ تاثیری نخواهد داشت، پرداختند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، رادیو دولتی پاکستان گزارش داد که رهبر عالی ایران در تازه‌ترین اظهارات خود فرمودند، انتخابات آمریکا هرگز سیاست تهران در قبال واشنگتن را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

به نوشته این منبع رسمی پاکستان، آیت الله خامنه‌ای تاکید کردند که سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال آمریکا، حساب‌شده و مشخص است و با رفت‌وآمد اشخاص تغییر پیدا نمی‌کند.

وب سایت روزنامه انگلیسی زبان "داون" پاکستان امروز با این سرخط که رهبر عالی ایران اوضاع آمریکا و انتخابات ریاست جمهوری در این کشور را تماشایی خواند، محورهای سخنرانی ایشان را منعکس کرد.

داون نوشت: آیت الله خامنه‌ای در سخنرانی زنده تلویزیونی گفت که سیاست ایران در قبال آمریکا مشخص است و با رفت‌وآمد اشخاص تغییر پیدا نمی‌کند.

این نشریه پاکستانی به نقل از سخنان مقام معظم رهبری گزارش داد: ممکن است با آمدن یا نیامدن یک فرد اتفاقاتی بیفتد اما به ایران هیچ ارتباطی ندارد و در سیاست جمهوری اسلامی نبز هیچ تاثیری نخواهد داشت.

روزنامه "اکسپرس" پاکستان نیز نوشت: رهبر عالی ایران طی سخنرانی در روز ۱۳ آبان سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران اعلام کردند که نتایج انتخابات آمریکا و یا روی کار آمدن ترامپ یا جو بایدن هیچ فرقی برای ایران نداشته و سیاست این کشور تحت تاثیر این انتخابات قرار نمی‌گیرد.

این روزنامه اردو زبان افزود: حضرت آیت الله خامنه‌ای وضعیت فعلی آمریکا را مضحکه آمیز توصیف کرده و گفتند، رییس‌جمهوری که اکنون بر سر کار است و مجری برگزاری انتخابات می‌باشد می گوید این، متقلبانه ترین انتخابات آمریکا است و رقیب او هم می گوید، ترامپ قصد تقلب وسیع دارد.

وب‌سایت روزنامه "جنگ" نشریه اردو زبان و معروف پاکستان نوشت: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر ایران گفتند ایران در برابر زورگویی‌ها و فشار آمریکا تسلیم نمی‌شود و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز هیچ تاثیری بر سیاست‌های تهران نخواهد داشت.

این منبع خبری افزود: رهبر ایران برای تأمین امنیت خارجی در برابر دشمنان بر تقویت ابزارهای دفاعی ایران همچون موشک تاکید کردند.

روزنامه "بیزینس ریکوردر" پاکستان هم گزارش داد: آیت‌الله خامنه‌ای رهبر عالی ایران گفتند که انتخابات آمریکا بر سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران بی‌تاثیر است.

این نشریه اقتصادی نوشت: رهبر ایران در سالروز میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) طی سخنرانی زنده تلویزیونی تاکید کردند، سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال آمریکا، حساب‌شده و مشخص است و با رفت‌وآمد اشخاص تغییر پیدا نمی‌کند.

پایگاه خبری "اردو پوانت" پاکستان نیز علاوه بر انعکاس بیانات مقام معظم رهبری درخصوص انتخابات آمریکا، به مواضع ایشان در بحث مناقشه ناگورنو-قره‌باغ میان باکو و ایروان پرداخت.

در این‌ گزارش آمده است که درگیری نظامی در قره‌باغ باید هرچه زودتر تمام شود؛ البته همه سرزمین‌های جمهوری آذربایجان که تصرف شده نیز باید آزاد شود و به آذربایجان برگردد./۹۸۸/

منبع:ایرنا

ارسال نظرات