۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۶۶۷۵۰۸
نخست‌وزیر سابق مغرب:

ماکرون باید عذرخواهی می‌کرد

ماکرون باید عذرخواهی می‌کرد
نخست‌وزیر سابق مغرب تأکید کرد که اظهارات رییس‌جمهور فرانسه در مصاحبه با شبکه الجزیره کافی نیست و او بایستی از مسلمانان عذرخواهی می‌کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «عبدالإله بنکران» نخست‌وزیر مغرب به سخنان «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در مصاحبه با شبکه الجزیره واکنش نشان داد.

بنکیران در مصاحبه با شبکه «الجزیرة مباشر» گفت: «ماکرون درباره سوء تفاهم حرف زد گرچه این چیز مثبتی است اما کافی نیست».

وی افزود که «من روز گذشته از ماکرون خواسته بودم عذرخواهی کند اما او این کار را نکرد و ما نیز مسیر دیگری را می‌رویم، ماکرون بایستی از مسلمانان عذرخواهی می‌کرد».  

نخست‌وزیر سابق مغرب همچنین گفت که کشورهای اروپایی و غربی بایستی قانونی وضع کنند که فحاشی و اهانت به ادیان و انبیاء را ممنوع کند چرا که مسلمانان هرگز اهانت به مقدسات خود را نمی‌پذیرند.
 
ماکرون روز شنبه (دیروز) پس از بزرگ شدن موج مخالفت‌ها در نقاط مختلف دنیا، در مصاحبه با شبکه الجزیره گفته بود که «احساسات مسلمانان به دلیل انتشار کاریکاتور اهانت‌آمیز به پیامبر اکرم (ص) را درک می‌کند».

انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در دو هفته گذشته خشم جوامع اسلامی را برانگیخته است.
این خشم با سخنان ماکرون در چهارشنبه هفته گذشته که به حمایت از این اقدام به بهانه آزادی عقیده پرداخته بود، دو چندان شده و مقامات بسیاری از کشورها از جمله رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه و عمران خان نخست‌وزیر پاکستان، موضع رئیس‌جمهور فرانسه را محکوم کرده‌اند./د102/ف
ارسال نظرات