۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۶۶۷۴۰۳

مجلس افغانستان خواستار قطع روابط دیپلماتیک با فرانسه شد

مجلس افغانستان خواستار قطع روابط دیپلماتیک با فرانسه شد
شماری از اعضای مجلس افغانستان از دولت این کشور خواستند تا در واکنش به اظهارات موهن رئیس جمهور فرانسه به پیامبر گرامی اسلام روابط دیپلماتیک با این کشور را قطع کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، در پی واکنش‌های گسترده در افغانستان علیه هتاکی رئیس جمهور فرانسه به پیامبر اعظم (ص) شمار زیادی از اعضای پارلمان افغانستان خواستار قطع روابط دیپلماتیک با فرانسه شدند.

شاه وزیر تره‌خیل، در جلسه عمومی پارلمان گفت که رئیس جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام ص توهین کرد و فوراً باید از کشورهای اسلامی عذرخواهی کند.

وی همچنین هشدارداد که عدم عذرخواهی امانوئل ماکرون پیامدهای خطرناکی را برای دولت و مردم فرانسه در پی خواهد داشت.

این عضو پارلمان افغانستان از اشرف غنی نیز خواست تا ضمن قطع روابط با فرانسه هرچه زودتر سفیر این کشور را از افغانستان اخراج کرده و سفیر افغانستان نیز فراخوانده شود.

تره‌خیل با انتقاد از رئیس جمهور افغانستان نیز از وی خواست تا مانند برخی از سران کشورهای اسلامی در واکنش به اظهارات موهن رئیس جمهور فرانسه واکنش جدی نشان دهد.

پرویز عرب زاده دیگر عضو پارلمان(مجلس) نیز تصریح کرد: اکنون بر همه واجب است تا در این باره به صورت جدی واکنش نشان دهند که دیگر کسی جرئت توهین به مقدسات مسلمانان را نداشته باشد.

نذیراحمد حنفی نیز اظهارداشت که پیامبر گرامی اسلام رحمتی برای همه بشریت است و افزود که از دولت افغانستان به دلیل سکوت در برابر اظهارات موهن رئیس جمهور فرانسه انتقاد کرد.

ضیا آریایی نژاد نیز گفت که رئیس جمهور فرانسه درحالی مسلمانان را افراطی و جنگ‌طلب خوانده که هیتلر، موسولینی و چرچیل مسیحی بودند که در جنگ دوم جهانی میلیون‌ها نفر را به خاک و خون کشیدند.

وی افزود: همانطور که جنایات هیتلر به مسیحیت و انجیل بر نمی‌گردد، اکنون جنایاتی برخی افراد هیچ ربطی به اسلام و قرآن ندارد و ماکرون بخاطر مشکلات درونی‌اش نباید به مسلمانان جهان توهین کند.

ارسال نظرات