۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۶۶۹۴۱۲

حضور آستان قدس حسینی در نمایشگاه کتاب سلیمانیه و عرضه کتابهای زبان کردی

حضور آستان قدس حسینی در نمایشگاه کتاب سلیمانیه و عرضه کتابهای زبان کردی
پس از گذشت چندین ماه از عدم برگزاری فعالیتهای فرهنگی در کشور عراق به دلیل انتشار ویروس کرونا،نمایشگاه کتاب سلیمانیه میزبان شرکت کنندگانی از داخل و خارج از کشور عراق بود.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، پس از گذشت چندین ماه از عدم برگزاری فعالیتهای فرهنگی در کشور عراق به دلیل انتشار ویروس کرونا، روز چهارشنبه 11/11/2020 نمایشگاه کتاب استان سلیمانیه میزبان شرکت کنندگانی از داخل و خارج از کشور عراق بود.

غرفه آستان قدس حسینی که یکی از شرکت کنندگان برجسته این نمایشگاه کتاب بود، کتابهایی با موضوعات فرهنگی، دینی و فکری متنوع که برخی از آنها به زبان کردی بود در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

به گزارش سایت رسمی آستان قدس حسینی، سید علی مامیثه مسئول واحد نمایشگاه های آستان قدس حسینی اظهار داشت: آستان قدس حسینی در دومین نمایشگاه بین المللی کتاب سلیمانیه حضوری فعال و برجسته دارد و در این نمایشگاه کتابهای مفیدی برای شهروندان کرد و عرب عرضه گردیده است و بحمدالله استقبال زیادی از کتابهای منتشر شده در آستان قدس حسینی به زبان کردی به عمل آمده است.

وی با بیان اینکه متولی شرعی آستان قدس حسینی و نماینده مرجعیت عالی برای حضور آستان قدس حسینی در نمایشگاه های کتاب و فعالیتهای فرهنگی محلی و بین المللی اهتمام ویژه ای قائل هستند؛ افزود: از جمله کتابهای ترجمه شده به زبان کردی می توان به کتاب البکاء علی الحسین (علیه السّلام)، عقاید امامیه، عباس بن علی (علیهما السّلام)، مقتل امام حسین (علیه السّلام)، تاریخ سیاسی شیعه، رساله حقوق امام سجاد (علیه السّلام) در کنار عناوین دیگر به زبانهای عربی و انگلیسی اشاره کرد.

لازم به ذکر است که دومین نمایشگاه بین المللی سلیمانیه امسال با شرکت سیصد و پنجاه ناشر از هفده کشور و با رعایت دستورالعملهای بهداشتی جهت مقابله با ویروس کرونا برگزار شده است./826/

ارسال نظرات