۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۶۶۹۴۶۸
یادداشت؛

بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می‌شود

بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می‌شود
امروز داغ سنگین و جگرسوز شهید فخری‌زاده عزیز، همه امید دشمنان و مزدوران نمک به حرام داخلی‌شان را، بر باد داد. ملت ما امروز خواهان انتقام این خون مطهر و باارزش است.

به گزارش خبرگزاری رسا، مناسب دیدم که سخن خود را با فرازی از فرمایشات نورانی و ارزشمند بنیانگذار عظیم¬القدر انقلاب اسلامی، خمینی عزیز آغاز کنم. گرچه این فرمایشات، به مناسبت شهادت آیه¬الله مطهری(ره) بیان شده¬است؛ اما پیام این کلمات مقدس، مخصوص به زمان صدور نبوده؛ برکت آنها، همچنان جاری است.

«یکی از فرق‌های[تفاوت‌های] مکتب اسلام، مکتب توحید، با مکتب¬های انحرافی، مکتب¬های الحادی،‌‎ ‌‏این است که رجال این مکتب، شهادت را برای خودشان فوز عظیم می دانند: ‌‏یَا لَیتَنِی کُنتُ‌‎ ‌‏مَعَهُم فَأَفُوزَ فَوزاً عظیما.ً(سورۀ نساء، آیۀ ۷۳)‏ از شهادت استقبال می کنند؛ چون قائل هستند به اینکه، مابعد این‌‎ ‌‏عالم طبیعت، عالَم¬های بالاتر و نورانی¬تر از این عالم است. ... جوان¬های ما شهادت را طالبند. علمای متعهد ما،‌‎ ‌‏برای شهادت پیشقدم می شوند. ... ما و شاگردان مکتب توحید، از شهادت‌‎ ‌‏نمی¬هراسیم؛ نمی¬ترسیم. بیایند امتحان کنند؛ چنانکه امتحان کردند.

و یکی از نکته‌هایی که موافق حدیث، تحقق پیداکرد؛ این است که در حدیث است که ‌‏لاَیَزَالُ یُؤیَّدُ هَذَا الدِّینُ‌‎ ‌‏بِالرَجُلِ الفاجر(کنز العمال، ج ۱، ص ۱۷۰) با مردهای فاجر ـ به ارادۀ خدا ـ این دین ما تأیید می-شود. ... ظالم با اعمال ظالمانۀ‌‎ ‌‏خودش، دین عدل را تأیید می کند؛ و لایزال اینطور بوده است.

این رجل[بخوانید: عناصر] فاجری که خون عزیز ما را به زمین ریخت[ریختند]، تأیید کرد[ند] دین خدا را. یعنی خدا‌‎ ‌‏دین خودش را، به او[آنها] تأیید کرد. با ریختن خون عزیز ما، تأیید شد انقلاب ما. این انقلاب‌‎ ‌‏باید زنده بماند؛ این نهضت باید زنده بماند؛ و زنده¬ماندنش، به این خونریزی¬هاست.‌‎ ‌‏بریزید خون¬ها را؛ زندگی ما دوام پیدا می¬کند. بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می شود. ما از‌‎ ‌‏مرگ نمی ترسیم؛ و شما هم از مرگ ما، صرفه ندارید. دلیل عجز شماست که در سیاهی‌‎ ‌‏شب، متفکران ما را می¬کشید؛ برای اینکه منطق ندارید ... منطق شما ترور است! ... لکن با ترور شخصیت¬های بزرگ ما، شخص¬های بزرگ‌‎ ‌‏ما، اسلام ما، تأیید می¬شود.»‏(14 اردیبهشت 1358)

در مکتب اسلام و انقلاب عزیز اسلامی، خون شهید، وحدتبخش و انسجام¬آفرین است؛ و این، تنها یکی از برکات خون مقدس شهیدان ما است.

دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشور جناب آقای محسن فخری‌زاده به دست مزدوران جنایتکار و شقاوت‌پیشه، به شهادت رسید. این عنصر علمی کم‌نظیر، جان عزیز و گرانبها را، به خاطر تلاش¬های علمی بزرگ و ماندگار خود، در راه خدا مبذول داشت؛ و مقام والای شهادت، پاداش الهی اوست.(08/09/1399)

دشمنان جنایتکار ملت ایران، در عرصه¬های گوناگونی درحال جنگ و انتقام¬گیری از ملت ایران هستند. از یکسو، بهترین و مؤثرترین فرزندان این ملت را، بزدلانه به شهادت می¬رسانند؛ و از سوی دیگر، تلاش می¬کنند که ملت وقتی از وجود[جسمانی] شهید عزیزش محروم شده؛ از برکات و دستآوردهای خون شهیدان هم، بی¬بهره بماند.

گرچه قطره¬قطره این خون¬های مطهر، برای ما باارزش فراوان است؛ و هیچ چیزی، این فقدان¬ها و ضایعه¬ها را، جبران نمی¬کند؛ اما مبادا بر خلاف خواست شهیدان عزیزمان، جدول[پازل] عملیاتی دشمن را، ناآگاهانه تکمیل کنیم؛ و با گرفتن سرانگشت اتهام به سوی همدیگر، خسارت مضاعفی را، برای کشور و انقلاب رقم بزنیم.

اما شنیدن خبر آماده شدن عده ای برای احیای برجام نافرجام و گشودن باب مذاکره با دیو استکبار- آمریکای جنایتکار- به بهانه اینکه شخص ترامپ، مظهر همه خباثت¬ها و دشمنی¬ها بود؛ و با رفتن او و دارودسته¬اش از کاخ سیاه، راه برای مذاکره مجدد و برقراری ارتباط، هموار شده است؛ دل همه علاقمندان به عزت و سربلندی ایران عزیز را به¬دردمی¬آورد؛ و نگرانی از میدان¬داری بازیگران خودفروخته برای به¬یغمادادن ثمره خون شهیدان¬مان، جگرها را سوزان می¬کند. اما مطمئن هستیم با وجود ملتی بیدار و پیرو رهبری بزرگ و هوشیار، و به برکت خون مطهر شهیدان عزیزمان- بویژه شهید سربلند و پرآوازه، دانشمند کم¬نظیر، دکترمحسن فخرزاده عزیز- ، این مکر دشمنان خارجی و اذناب داخلی¬شان، نیز بی¬ثمر خواهدبود.

در این 41 سال، ملت ما، هر دو جناح حاکم بر آمریکا را، بارها آزموده؛ و با همه وجود دریافته است است که با این رفت و آمدها، هرگز استراتژی آمریکا تغییر نمی¬کند؛ بلکه تغییرات، صرفاً در سطح راهکارها و شیوه¬های اقدام است. اینکه نبی مکرم اسلام(ص) فرمودند: انسان مؤمن، از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود(اصول کافی، ج5، ص597)؛ ما نه¬تنها یکبار- بلکه بارها  و بارها- آمریکا را آزموده و با انواع شیوه¬های استعماری آنها آشنا شده؛ و زهر مکرر آن را، نیز چشیده¬ایم. جالب اینکه در طول این سال¬ها، ملت ما، خسارت بارترین ضربه‌ها را، در دوران حاکمیت هم¬حزبی¬های بایدن خورده¬اند؛ و هنوز این موضع خصمانه در باره سردار دل¬ها، شهید سلیمانی را به یادداریم که بایدن نوشت: سلیمانی مستحق مرگ بود!! حال چه شده¬است که بوی کباب به بینی برخی رسیده؛ و فیل¬شان هوس هندوستان کرده¬است!؟

به نظر می‌رسد این تحرکات خائنانه، ربطی به حوادث داخلی آمریکا و تغییر و تحولات کاخ سفیدنشینان ندارد. جریان وطن¬فروش و غربزده، که گاهی از سفیران تامّ و تمام آمریکا نیز آمریکایی¬تر عمل کرده و یاوه¬سرایی می¬نمایند؛ تصور می¬کنند که این خانه¬تکانی در کاخ سیاه، فرصت مناسبی برای طرح پررنگ¬تر و پیگیری جدّی¬تر دیدگاه¬ها و شعارهایشان و ایجاد انتظار کاذب در ذهن مردم و فریب افکار عمومی، به بهانه برداشتن فشار از روی مردم و رفع تحریم¬ها است. آنها به کشور و ملت خود، هیچ تعهدی ندارند؛ و این را بارها و بارها ثابت کرده¬اند. اما در مقام نوکری و مزدوری دشمنان ملت و مملکت، تاریخچه پُروپیمانی درست¬کرده و رزومه قطوری دراختیاردارند!! لیکن وقتی که امیر سخن(ع) می¬فرمایند: «حُب الشیئی یُعمی و یُصم»(من لایحضره الفقیه، ج 4، ص380، حدیث 5812)، واقعاً دلدادگی و مزدوری بیگانه، آنها را کر و کور کرده؛ نه بی¬التفاتی نظام سلطه به خود را می¬بینند؛ و نه از تاریخ تجربه می¬آموزند؛ و نه فریادهای مستمر ملت بزرگ و آزاده و ظلم¬ستیز ایران و شعار هیهات منا الذله آنان را می¬شنوند.«صُمٌ بُکمٌ عُمیٌ فهم لایعقلون»(سوره بقره، آیه 170)

این غربگدایان و افسادطلبان، بدانند که هرگز از لحاظ درجه نوکری و مزدوری، به گرد رضاخان قلدر و پسر جنایتکار او- محمدرضا- نخواهندرسید؛ اما دیدید و همه دنیا دیدند که آمریکا و غرب، با این پدر و پسر نگون¬بخت و خسرالدنیا و الآخره(سوره حج، آیه 22)، چگونه رفتار کردند!؟

اما مردم ایران دلگرم باشند که امروز، خون مطهر شهید عزیز و دانشمند بزرگ ملت- دکتر محسن فخرزاده- به یاری ملت خود آمده؛ حق فرزندیِ اسلام و ایران را، تمام می‌کند. اگر ذرّه‌ای تردید به چرخش به سمت غرب و گشودن باب مذاکره، در دل برخی از افراد ملت ایجاد شده بود- که قطعاٌ نشده بود!- امروز داغ سنگین و جگرسوز شهید فخرزاده عزیز، همه امید دشمنان و مزدوران نمک به حرام داخلی‌شان را، بر باد داد. ملت ما امروز خواهان انتقام این خون مطهر و باارزش است؛ و بر آمران و عاملان جنایتکار آن، لعن و نفرین می¬کند. امروز اگرچه جریان غربگرا و وطنفروش داخلی در قالب روشنفکری و هنرمندی و ...، خفقان گرفته و برای از دست رفتن چنین سرمایه عظیم ملی، غمگین نیستند؛ و اشک سوگ نمی¬ریزند؛ و جلو دفاتر سازمان¬های بین¬المللی و سفارتخانه حامیان این جنایت، تجمع و تحصن نمی‌کنند؛ و شمع برنمی‌افروزند؛ اما این عناصر پست و بی¬مقدار و اربابان خونخوار و رذل آنها بدانند؛ که اگر شرایط خاصّ ایام کرونا مانع نبود؛ قطعاً ملت رشید و سربلند ایران اسلامی، در تشییع و مراسم گرامیداشت این سردار عرصه جهاد و دانش، طوفانی برپامی¬کردند؛ که بنیان آنها را، برمی‌انداخت.

اینان، قطعاً هنوز مراسم شهید سلیمانی عزیز و شهید طهرانی مقدم بزرگ را، به یاد دارند!؟ ملت ما، با عهدی که با امام و شهیدان و با رهبر و مقتدای بزرگ و سکاندار گران‌سنگ کشتی انقلاب اسلامی بسته‌اند؛ فریب دشمن را نخورده و نخواهندخورد؛ و از یک قطره خون شهیدان عزیزشان نخواهند گذشت؛ و هر دست و زبانی که برای خیانت به این مقدسات دراز شود؛ آن را با صلابت حسینی(ع) خود، قطع خواهندکرد. اما هوشمندانه و صبورانه، دست دشمن را خوانده و به آدرس اشتباه آنها، توجه نخواهندکرد؛ و خشم مقدس خود را، برای روز انتقام و تحت تدابیر امام و مقتدای خودشان، در سینه نگاه خواهند داشت.

یادمان هست که وصیت و خواسته همه شهیدان بزرگوار ملت، اتحاد و همدلی گرد محور ولایت بوده است؛ و مردم ما، برای رسیدن به آرمانهای بزرگ خود، راهی جز این، سراغ ندارند.

الا انّ نصرالله قریب(سوره بقره، آیه ۲۱۴)

علی اصغر خواجه الدین
منبع: فارس
ارسال نظرات