۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۶۶۹۵۶۳
مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان:

حرص روزی انسان را زیاد نمی‌کند

حرص روزی انسان را زیاد نمی‌کند
اصفهان - حجت الاسلام بهرامی گفت: فرار کردن از روزی که خداوند مشخص کرده است مانند فرار از مرگ است، حرص روزی انسان را زیاد نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام غلامرضا بهرامی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، عصر امروز در درس اخلاق مجازی خود، با بیان اینکه انسان نباید حریص باشد، یعنی باید تلاش کند اما در نهایت نتیجه را به خداوند واگذار کند، گفت: امام صادق(ع) می‌فرمایند کسی که به رزق کم از معاشی که برایش مشخص شده است راضی باشد خداوند متعال به کمی عمل او رضایت می‌دهد.

حجت الاسلام بهرامی در ادامه خاطرنشان کرد: حرص روزی انسان را زیاد نمی کند، اگر رزقی برای من مشخص شده باشد و من از آن فرار کنم مثل کسی که از مرگ فرار می کند اصلا فایده ای ندارد این رزق به من می رسد همان گونه که از مرگ نمی‌توانیم فرار کنیم.

وی در ادامه افزود: خداوند می فرماید برای کسانی که دوستدار من هستند، من محبت خود را واجب کرده ام، خداوند همه بندگان را دوست دارد چون خود قالب آنها است و او آنها را آفریده است بنابراین بیشترین محبت را به آنها دارد این دوستی اولیه که خداوند متعال به همه دارد برای همه مخلوق ها عمومی است فرقی نمی‌کند که مسلمان یا مسیحی یا کافر باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با اشاره به علاقه خداوند متعال به تمام بندگانش، تصریح کرد: در حدیث شریف قدسی آمده است که خداوند می‌فرماید من به کسانی که حتی مشرک شده‌اند و بیراهه رفته اند علاقه دارم و اگر این علاقه را می دانستند از شوق می مردند.

حجت الاسلام بهرامی ادامه داد: اما خداوند به عده ای علاقه و محبت ویژه ای دارد و با آن محبتی که به عموم دارد متفاوت است لذا قرآن مجید در جاهایی فرماید ان الله یحب المحسنین، ان الله یحب المطهری،ن ان الله یحب المتوکلین و این همان افراد ویژه هستند و این افراد در مسأله محبت خداوند با عموم متفاوت می باشند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن رسما اعلام کرده است که من به این ها محبت دارم حتی می‌فرماید ان الله یحب التوابین، در حقیقت خداوند می فرماید من محبتم را بر کسانی که مرا دوست دارند واجب کرده ام و یعنی این ها هم باید به من علاقه مند باشند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات