۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۶۶۹۵۹۰
مدیر مدرسه علمیه فاطمیه الیگودرز:

تفکر انقلابی در حوزه تقویت شود

تفکر انقلابی در حوزه تقویت شود
لرستان - نجفی بر ضرورت حفظ و تقویت تفکر انقلابی در حوزه تأکید کرد و گفت: این مهم لازمه تربیت طلبه انقلابی است.

ربابه نجفی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، تحصیل در حوزه را فرصتی برای تربیت انقلابی نسل آینده عنوان کرد و بیان داشت: در این راستا باید تفکر انقلابی در حوزه های علمیه حفظ و تقویت شود.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه الیگودرز عنوان کرد: حفظ و تقویت تفکر انقلابی برای نقش آفرینی در جامعه و تداوم راه انقلاب ضروری است، تفکر انقلابی سد راه هجمه های فرهنگی و دسیسه نفوذ دشمن است. 

نجفی بر ضرورت رشد و ارتقای علمی و اخلاقی در حوزه تأکید کرد و افزود: طلاب با تلاش و پشتکار باید در ارتقای سطح علمی بکوشند و در کنار فراگیری علوم دینی از رشد اخلاقی غافل نشوند.

وی به نقش اساتید در رشد علمی طلاب اشاره کرد و گفت: در روزهای کرونایی با توجه به برگزاری آنلاین دروس حوزه باید اساتید از شیوه های نوین تدریس مجازی بهره مند شوند و با بکارگیر روش های تأثیرگذار در انتقال دروس به طلاب از فضای مجازی نهایت بهره مندی را به کار گیرند.

نجفی تصریح کرد: طلاب با تلاش و پشتکار، تحقیق، مطالعه و پژوهش در فراگیری دروس حوزوی همت بالایی داشته باشند و نگذارند که تحصیل آنلاین و مجازی ضربه ای بر تحصیل طلبه وارد کند، باید جلوی افت تحصیلی طلبه ها گرفته شود.

وی در ادامه از تحصیل 70 طلبه در مدرسه علمیه خواهران الیگودرز خبر داد و گفت: امسال با توجه به شرایطی که در سایه شیوع ویروس کرونا به وجود آمد استقبال چندانی از پذیرش در حوزه های علمیه نشد.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه الیگودرز خاطرنشان کرد: متأسفانه آمار داوطلبان ورود به حوزه علمیه خواهران این شهرستان به حدنصاب نرسید و در سال تحصیلی جدید در پایه اول پذیرش طلبه نداشتیم.

وی با بیان اینکه تعطیلی برای حوزه علمیه و طلبه بی معنا است، تاکید کرد: در این ایام با توجه به تحصیل مجازی طلاب، طلبه وقت بیشتری برای تحقیق و پژوهش در اختیار دارد و باید در تقویت بنیه علمی و پژوهشی خود همت گمارد و با اساتید حوزه در ارتباط باشد./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات