۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۶۶۹۶۱۱
جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان مطرح کرد؛

خون شهید فخری‌زاده عامل تقویت مقاومت و استکباری ستیزی ما است

خون شهید فخری‌زاده عامل تقویت مقاومت و استکباری ستیزی ما است
اصفهان - حجت الاسلام باطنی گفت: ترور ناجوانمردانه شهید فخری‌زاده باعث انسجام بیشتر ملت و استمرار و شتاب بیشتر مسیر مقاومت و مبارزه با استکبار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علیرضا باطنی، جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان، ظهر امروز در مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، ضمن تبریک و تسلیت شهادت دکتر محسن فخری‌زاده، با اشاره به گمنام بودن شهید فخری‌زاده گفت: مجاهدت‌های شهید فخری‌زاده سالها بی نام و نشان بود اما امروز شاهد هستیم این شهید بزرگ با دستاوردهای ارزنده خود برای ایران و جهان شناخته شده است.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: امروز همه با عزت و عظمت از شهید فخری‌زاده یاد می کنند و این ترجمان عزت ماندگاری است که خداوند به برخی از بندگان خود می‌دهد، شهید فخری زاده مزد تلاش مخلصانه خود را دریافت کرد و شهادت پاداش ماندگار مجاهدان در راه خدا است و ایشان از جمله کسانی هستند که مجاهدت پنهان و با اخلاص انجام می داده است و خداوند به ایشان عزت ماندگار و پاداش ماندگار عطا کرده است.

 

فخری‌زاده فراتر از یک شخصیت است

وی در ادامه شهید فخری‌زاده را فراتر از یک فرد دانست و اظهار کرد: فخری‌زاده نماینده یک تفکر است، تفکری که با تمام وجود فرهنگ اسلام ناب را شناخته است و برای نهادینه کردن آن تلاش می‌کند، قرآن کریم می‌فرماید در مواجهه با دشمن استراتژی دارد و این استراتژی بر مبنای نفی ستمگری و عدم ستم پذیری و نفی سلطه بیگانگان و مقاومت و تسلیم ناپذیری است.

حجت الاسلام باطنی با بیان اینکه منطق قرآن کریم در این خصوص قوی‌ شدن و بازدارندگی ایجاد کردن است، عنوان کرد: منطق قرآن توکل به خداوند و تکیه بر توان خودی داشتن است، در آیه 60 سوره انفال قرآن کریم می‌فرماید در برابر دشمنان تا می‌توانید قوی بشوید تا دشمنان پیدا و پنهان در مواجهه با شما بیمناک باشند.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان جامه عمل پوشاندن به دستورات قرآن کریم در خصوص مواجهه با دشمنان را از ویژگی‌های فعالیت‌های شهید فخری‌زاده عنوان کرد و گفت: ایشان کاری کرد که بازدارندگی در مقابل دشمنان برای مردم و نظام مقدس اسلامی ایجاد شود، این دقیقا همان چیزی است که قرآن کریم به ما دستور داده است.

 

شهید فخری‌زاده و دیگر دانشمندان کشور عامل به دستورات قرآن کریم هستند

وی با اشاره به اینکه بازدارندگی به معنای حمله به دیگران نیست، تصریح کرد: بازدارندگی یعنی به قدری توانمند و قدرتمند باشیم که دشمنان به خود اجازه ندهند به ما حمله کنند، شهید فخری‌زاده و دیگر دانشمندانی که مشغول مجاهدت هستند و کشور را از منظر علمی به اقتدار می‌رسانند در حقیقت به مضمون آیات شریفه قرآن کریم عمل می‌کنند.

حجت الاسلام باطنی ترور شهید فخری‌زاده را ناجوانمردانه و موجب تلخ کامی ملت ایران عنوان کرد و افزود: نتایج و دستاوردهایی در این شهادت برای مردم وجود داشته است، از جمله این نتایج و دستاوردها می‌توان اثبات حقانیت و مظلومیت ملت ایران و اوج ددمنشی و کینه توزی رژیم اشغالگر قدس و اربابان این رژیم تروریستی اشاره کرد.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: از دیگر نتایج شهادت شهید فخری زاده این است که برای دستیابی به حلقه‌های مفقوده انرژی هسته‌ای، مردم و مسؤولان ما مصمم‌تر از گذشته شده‌اند و با عزمی راسخ تر این راه را ادامه خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: تجدید نظر مسؤولان نظام در تداوم پایبندی کشور به تعهدات برجامی از دیگر نتایجی است که شهادت شهید فخری‌زاده به دنبال خواهد داشت و امروز مجلس شورای اسلامی بنابر توقع مردم و وظایفی که برعهده دارد پیگیر این مسأله است و باید تدابیری اخذ شود که باعث خشم دشمنان شود.

 

ضرورت هشیاری و بیداری نسبت به توطئه‌های دشمنان

حجت الاسلام باطنی با بیان اینکه باید در برابر شیوه‌های نوین تروریستی باید بیش از پیش هشیار و آماده باشیم، اظهار کرد: باید برای رفع حفره‌های امنیتی و نقاط ضعف‌ موجود چاره اندیشی کنیم، امروز وجه مشترک مردم ما انتقام خواهی است و یک صدا مردم مطالبه انتقام دارند و این یعنی شهادت شهید فخری‌زاده به وحدت ملی ما و تعمیق بصیر جامعه ما کمک کرده و باعث آشنایی بیشتر مردم نسبت به دشمنان شده است.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به روایتی از امام علی(ع) گفت: ایشان می‌فرماید دشمن شما نمی‌خوابد و نباید هرگز از دشمن غافل شوید، شاید امروز ما دچار غفلت از کمین دشمنان شده بودیم و شهادت شهید فخری‌زاده ما را از این غفلت خارج کرده است.

وی مردم را خواهان انتقام سخت و پشیمان کننده از عاملان و آمران ترور ناجوانمردانه شهید فخری‌زاده دانست و تصریح کرد: حذف داشمندان از جمله دانشمندان هسته‌ای مانع رشد و شتاب علمی کشور نخواهد شد و اگر فخری‌زاده را شهید کردند ده‌ها نهال جدید از خون ایشان خواهد رویید و فخری‌زاده های بسیاری در این کشور رشد خواهند کرد.

 

دستاوردهای شهید فخری‌زاده در دست ملت‌های مظلوم و مسلمانان منطقه است

حجت الاسلام باطنی با بیان اینکه دست پرورده‌ها و شاگردان شهید فخری‌زاده خواب و خوراک را از دشمنان خواهند گرفت، خاطرنشان کرد: دستاوردهای شهید فخری‌زاده و همکاران و شاگردان ایشان در دست مردم مظلوم و مسلمانان منطقه دشمن را هراسان و خواب و خوراک را از آنها سلب کرده است.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به تقویت و حمایت جبهه مقاومت از سوی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: حمایت از جبهه مقاومت ادامه پیدا خواهد کرد و دستیابی به حلقه‌های مفقوده دانش هسته‌ای با شتاب بیشتری استمرار پیدا خواهد کرد و اعتماد به نفس ما دوچندان خواهد شد و این مقاومت و ایستادگی طبیعی است که دشمنان را عصبانی خواهد کرد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
گمنام
Germany
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
واقعا متاسف برای دستاندرکاران یک خبرگزاری حوزوی که نام اسلام را یدک می کشند و اینقدر راحت خبرنگارشون .. دروغ می نگارد/ من خودم داخل مرکز مدیریت کارمند هستم اصلا چچنین جلسه ای نبوده دیروز و برنامه ای بخاطر کرونا نداشته/ یک صوت خالی .. تهیه کرده بود فقط وفقط / کجای این می شود جلسه پوششی
امیداورم پیگیر اچنین قضایایی بشوید
0
0