۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۶۶۹۷۰۶
هجمه به علما، این بار با تحریف تاریخ؛

آقای رسول جعفریان؛ چرا تحریف؟ چرا تهدید؟

آقای رسول جعفریان؛ چرا تحریف؟ چرا تهدید؟
حجت الاسلام باقرزاده ضمن رد ادعای رسول جعفریان معتقد است از دست رفتن بخشی از خاک ایران در جنگ ایران و روس حاصل وادادگی و خیانت برخی از مس‍ؤولان وقت بود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رسول جعفریان رییس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران در صفحه شخصی خود در توئیتر مطلبی را بدین شرح منتشر کرده است: «در جنگ دوم ایران و روس، عده ای از خوانین و رعایای بلاد از دست رفته در جنگ اول، با ندای وا اسلاما، به تحریک علما و فتحعلی شاه پرداختند. عباس میرزا که می دانست روس‌ها بعد از شکست ناپلئون چه قدرتی بهم زده اند، مخالف جنگ بود. فتحعلی شاه وارد جنگ شد و بخش دیگری از ایران هم از دست رفت»..

حجت الاسلام محمدرضا باقرزاده عضو هیأت علمی مؤسسه علمی و پژوهشی امام خمینی(ره) نیز در کانال شخصی خود با استناد به برخی منابع تاریخی در رد این ادعا نوشت: بنابر اسناد و شواهد تاريخی، عباس‌ميرزا و قائم مقام در لزوم پيکار با روس‌ها و باز پس‌ گرفتن سرزمين‌های اشغالی متفق بودند و از حکم جهاد علما استقبال کردند.

وی افزود: آنچه برخلاف اين مطلب گفته شود، تحريف تاريخ است. پيروزی ايرانيان در اوايل جنگ نيز نشان ‌دهنده تشخيص درست مبنی بر شروع جنگ بود. شکست‌‌‌های بعدی ريشه در اموری چون خيانت‌ها و کارشکنی‌های داخلی و عدم اهتمام لازم به امور جنگ داشت. (برای تفصيل بحث، ‌ر.ک: علی ابوالحسنی، تراز سياست، ‌ص147ـ162).

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) توئیت حجت الاسلام جعفریان را مصداق تحریف در حذف دانست و تصریح کرد: او بخشی از تاریخ را حذف کرده است؛ به گزارش میرزا محمد صادق دوست و دستیار صمیمی عباس میرزا، عباس میرزا با جنگ موافق بود و گفت «جنگ از ننگ اولی تر است» و در نامه به فرزندش محمدمیرزا نوشت «ما که متصدی این حرب شدیم .... تکیه به فضل خدا کرده ایم و فتح و ظفر را ازاو می خواهیم».(تراز سیاست، ص153 و 155).

حجت الاسلام باقرزاده در پایان خطاب به حجت الاسلام جعفریان آورده است: شما خود می دانی که علت شکست لشکر ایران از روس وادادگی و خیانت برخی از مس‍ؤولان آن وقت بوده نه دست برتر روس و بعید است ندانی که امروز ایران به قدرتی دست یافته است که دشمنان را توان زدن و در رفتن نیست. آیا بهتر نیست در زمره کسانی نباشیم که مؤمنان را از قدرت دشمنان می ترسانند؟/928/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
..انتقاد
0
2
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶
ورود رسا به مباحث تاریخی و دفاع از علمای راستین در طول تاریخ ارزشمنده.
0
0