۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۶۵۴۸۸۵
حجت الاسلام باقرزاده مطرح کرد؛

فسیل‌ها در صف اول مبارزه با تحول انقلابی

فسیل‌ها در صف اول مبارزه با تحول انقلابی
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) انقلاب را حرکتی برای مقابله با فسیل‌ها دانست و گفت: می‌گویند دوران شعار دادن تمام شد و باید به دوران بی‌آرمانی قبل از انقلاب برگردیم.

حجت الاسلام باقرزاده عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: کسانی که در اول انقلاب جوان بودند و گاهاً شعارهای تندی هم سر می دادند که لازمه انقلابی گری در آن شعارها بوده است اما این افراد پس از گذشت 40 سال از شعارهای انقلاب بر می گردند و اسم این را تحول، یعنی دگرگون شدن می گذارند.

وی با بیان این که برخی افراد تحول را به عقب‌گرد معنا می کنند، گفت: این افراد می گویند که باید به قبل از انقلاب بر گردیم؛ تحول در منطق این افراد، بازگشت از حرکت انقلاب اسلامی است و به دنبال این هستند که روحیه انقلابی را از ملت بگیرند، چراکه خودشان آن روحیه انقلابی را از دست داده اند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، عقب‌گرد از حرکت انقلاب اسلامی را ارتجاع دانست و تصریح کرد: این عقب‌گرد به معنای تحول نیست، بلکه ارتجاع است؛ در سخنان برخی از مسؤولان نظام دیده می شود که می گویند دوران انقلاب و شعار دادن تمام شد و باید به دوران بی آرمانی و همان خمودگی قبل از انقلاب برگردیم؛ چنین افرادی خود فسیل شده اند و انقلاب برای مقابله با آن فسیل ها ایجاد شد.

وی با تأکید بر این که نباید تحول را به معنای استحاله فکری بگیریم، افزود: امام راحل مظهر تحول گرایی و تحول خواهی است و هیچ گاه از سنت های درست الهی پشیمان نبودند و حتی در خصوص نحوه عزاداری کردن، به آن عزاداری که از متن و بطن مردم بر می خیزد و مایه احیای روح ولایت گرایی ملت ایران است، تأکید بیشتر می کردند و اینها نباید تغییر پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین باقرزاده اظهار داشت: سنت های غلط باید کنار گذاشته شود اما گاهی اوقات این سنت ها به خاطر امری اشتباه و هیچ مبنای عقلانی ندارد اما گاهی اوقات مبنا اسلام است اما بنا غلط است؛ به این معنا که فردی اسلام را به درستی نشناخته و سپس سنت غلطی را به نام اسلام بنا نهاده و می خواهد از آن حمایت و حراست کند.

وی گفت: برخی از رفتارها با زن و خانواده در جامعه سنت گرا، رفتارهای درستی نیست و این به فهم غلط فرد از آیه یا روایت بر می گردد و این رفتار نادرست را به عنوان اسلام وارد عمل کرده و چنین فردی در برابر جداکردن وی از این رفتار مقاومت می کند و حاضر نیست از آن جدا شود.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که سنت های غلط منشأ خرافی یا کج فهمی از اسلام است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص تحول خواهی فرمودند که در سال های پس از انقلاب از یک جهاتی تحولات بزرگی داشتیم اما در جاهایی حتی دچار عقب‌گرد بوده ایم؛ این سؤال برای مخاطب ایجاد می شود که ما در چه مواردی دچار عقب‌گرد بوده و از ارزش ها عقب نشینی کرده ایم؛ یکی از آن موارد، نگاه ما به جمعیت و مواردی بوده که از نگاه های فمینیستی تأثیر پذیرفتیم؛ این امر سبب شده بعد از جنگ که دوران سازندگی شروع شد، این مسأله در وضعیت خطرناکی قرار بگیرد و ما به ورطه بی حد و مرز جمعیت کشاند.

وی با اشاره به خطر و بحران کاهش جمعیت افزود: امروز با یک خطر بسیار بزرگ در خصوص جمعیت رو به رو هستیم و اگر با این خطر به درستی برخورد نشود، می تواند آسیب های جدی را کشور وارد کند.

حجت الاسلام والمسلمین باقرزاده اظهار داشت: باید به همان سنت فرزند خواهی و فرزند پروری که در خانواده های ما بوده، برگردیم؛ در برهه ای بانوان کشور ما 6 فرزند داشتند، اما اکنون هر خانم به طور متوسط 1.5 فرزند دارد و این آسیب جدی بوده و این عقب‌گرد و حرکت در غیر مسیر صحیح و تحول غلطی است که باید اصلاح شود./822/ت302/ف

مهدی فلاحی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ابو ماجد
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
راه پیروزی جوانان در جنگ با فسیل ها این است که فهرستی از ضرورات و پیامهای فسیل زدایی درست و از نکات و حقایق واقعی که مبتنی بر آرمانهای ارزشی سنتی ااست، به ذهن مسئولان عالی حوزه و علمای تراز اول منتقل کرد.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
استفاده از واژه های غربی روز به روز در ادبیات گفتاری ما بیشتر می شود و باید فکری کرد
البته واژه فسیل در فارسی در غیر معنای اصلی آن بکار می رود که خطا ی استفاده از این واژه غربی را دو چندان می کند
معناى لغوى فسیل عبارت است از چیزى که از حفارى به دست آمده باشد. به عبارت دیگر فسیل ها، اجساد و بقایا و آثار موجوداتى مى باشند که پس از مرگ در بین رسوبات دفن شده و همراه با آن ها تحت تاثیر پدیده سنگ شدگى ( دیاژنز ) قرار گرفته اند.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
خوب است واژه ای برای جاگزینی کلمه فسیل پیشنهاد شود البته واژه ای که منظور گوینده را برساند وگرنه ترجمه فسیل که سنگواره و امثال آن است منظور ما نمی باشد
1
0