۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۶۶۹۷۲۷
در آستانه سالگرد شهید سپهبد سلیمانی؛

آمریکا ده‌ها دیپلمات سفارت خود را از عراق خارج می‌کند

آمریکا ده‌ها دیپلمات سفارت خود را از عراق خارج می‌کند
در آستانه سالگرد شهادت سردار سلیمانی و نگرانی از انتقام احتمالی ایران، آمریکا ده‌ها دیپلمات سفارت خود در بغداد را از عراق خارج می‌کند.
به گزارش خبرنگار سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا، آمریکا نیمی از کارمندان سفارت خود در بغداد را از عراق خارج می‌کند. به گزارش سی‌ان‌ان، این اقدام در آستانه سالگرد ترور ژنرال قاسم سلیمانی و نگرانی‌ها از انتقام ایران صورت می‌گیرد.
 
به گزارش سی‌ان‌ان، یک مسؤول در وزارت دفاع آمریکا گفته ایرانی‌ها درپی انتقام هستند و تسلیم نخواهند شد. اما آمریکا می داند آن ها شتاب‌زده عمل نمی کنند ممکن است چند ماه دیگر نیز صبر و برنامه ریزی کنند. 

در همین راستا سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای گفته واشنگتن در پی کاهش و تعدیل حضور نیروهای سفارت‌ها و کنسولگری ها در سراسر جهان است. وی افزود تضمین سلامت کارمندان دولت و شهروندان آمریکا و امنیت مراکز در اولویت ما قرار دارد.

تارنمای آمریکایی پولیتیکو نیز در گزارشی مشابه گفته خروج دیپلمات ها از سفارت آمریکا در بغداد، در آستانه سالگرد ترور [سردار] سلیمانی و نیز همزمان با نگرانی‌ها از انتقام ترور [شهید] محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای ایران صورت می گیرد.

در همین حال ارتش‌های آمریکا و اسرائیل سطح هماهنگی اطلاعاتی خود را در پی ترس و نگرانی از انتقام ایران برای دانشمند هسته‌ای افزایش داده‌اند.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص از آموزش‌های ویژه و مشترک جهت فعالسازی سامانه های هشدار زودهنگام برای رصد هرگونه شلیک موشک به سمت اسرائیل یا مواضع آمریکا در خاورمیانه خبر داده است.

گفتنی است پس از ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی، چند پایگاه آمریکایی در عراق، ازجمله عین‌الاسد هدف موشک‌باران سپاه پاسداران ایران قرار گرفت. این نخستین بار در جهان بود که مواضع امریکایی از سوی یک کشور دیگر هدف حمله مستقیم قرار می‌گرفت. 

همچنین درپی حملات راکتی پیاپی به محل سفارت آمریکا در بغداد، امریکا در آستانه تعطیلی سفارت خود قرار گرفته است. این درحالی است که آمریکا تصمیم گرفت نیروهای خود در عراق و همچنین افغانستان به شدت کاهش دهد.
ارسال نظرات