۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۶۶۹۷۴۸
نماینده ولی فقیه در مازندران:

ماهیت ضد امپریالیستی «۱۶ آذر» مورد بی توجهی قرار می‌گیرد

ماهیت ضد امپریالیستی «۱۶ آذر» مورد بی توجهی قرار می‌گیرد
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به در پیش بودن روز دانشجو بر ضرورت روایتگری صحیح حادثه شانزدهم آذرماه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای راهبردی وحدت حوزه و دانشگاه در ساری، نامگذاری 27 آذر ماه به عنوان سالروز وحدت حوزه و دانشگاه را اقدامی ارزشمند و ماندگار از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با هدف رشد و شکوفایی علمی و دینی کشور دانست.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) با این نامگذاری بسترها را برای تعامل و همکاری دو مرکز علمی و دینی کشور فراهم کردند، افزود: دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز تلاش کرده با حربه های مختلف زمینه تفرقه و اختلاف میان این دو مرکز مهم کشور را فراهم کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که وحدت حوزه و دانشگاه باید از حالت شکلی خارج و به یک وحدت راهبردی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: امروز وحدت این دو مرکز مهم علمی و دینی کشور بهترین راهبرد برای مقابله با توطئه های دشمنان است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که دشمن به نقش برجسته و مهم حوزه و دانشگاه در رشد و تعالی کشور پی برده است، تصریح کرد: به همین دلیل یکی از برنامه های جدی آنها در طول 42 سال اخیر، ایجاد فضای تفرقه و اختلاف میان حوزویان و دانشگاهیان بوده است.

امام جمعه ساری با بیان این که به طور حتم تعامل و همکاری علمی حوزه های علمیه و دانشگاه ها می تواند به شکوفایی علمی کشور ختم شود، بیان داشت: امروز کشور بیش از هر زمان دیگری به تقویت سطح تعامل و همکاری حوزه و دانشگاه نیازمند است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید براین که هر برنامه‌ریزی که در راستای حوزه و دانشگاه انجام می گیرد باید در راستای تقویت جریان انقلابی در این دو مرکز مهم علمی باشد، خاطرنشان کرد: از جمله اهداف دشمن در طول سال های اخیر، تضعیف جریان انقلابی در مراکز علمی کشور به ویژه حوزه و دانشگاه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت تفکر انقلابی در مراکز علمی کشور بهره گرفته شود، تصریح کرد: حوزه های علمیه و دانشگاه ها باید مراقب جریان هایی که به دنبال تضعیف تفکر انقلابی در این مراکز مهم علمی هستند باشند.

امام جمعه ساری با تأکید براین که مسأله جریان‌شناسی جنبش‌های دانشجویی و مدیریت این جریان ها بسیار مهم و جدی است، خاطرنشان کرد: ما در بنیانگذاری بسیاری از جریان ها، خوب عمل کردیم اما متأسفانه در مدیریت این جریان ها عملکرد خوبی نداشتیم و این جنبش‌ها از سوی دیگران مصادره شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین با اشاره به در پیش بودن شانزدهم آبان ماه، روز دانشجو بر ضرورت روایتگری صحیح حادثه شانزدهم آذرماه تأکید کرد و گفت: باید توجه کنیم دانشجویانی که این واقعه‌ را رقم زده‌اند هدف آن‌ها افشای ماهیت ضد امپریالیستی آمریکا بود.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که در برنامه هایی که به منظور یادبود شانزدهم آذر برگزار می‌شود به ماهیت ضد امپریالیستی شانزدهم آذر ماه توجه نمی‌شود، ادامه داد: متأسفانه به جای ماهیت ضد امپریالیستی، ضد آمریکایی و ضد استکباری این واقعه در حال حاضر هویت مخالفت با انقلاب و جمهوری اسلامی یافته است./950/پ210/ب1

ارسال نظرات