۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۶۶۹۷۹۳
امام جمعه الیگودرز مطرح کرد؛

تأثیر نماز در رشد تربیتی و اخلاقی دانش‌آموزان

تأثیر نماز در رشد تربیتی و اخلاقی دانش‌آموزان
حجت الاسلام سرلک با اشاره به روند تحصیل مجازی دانش آموزان گفت: با توجه به اهمیت حضور روحانیت در مدارس و تربیت دانش آموزان، باید از ظرفیت روحانیت در شبکه شاد بهره مند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام مهدی سرلک، ظهر امروز در جلسه برنامه ریزی پیش اجلاس نماز دانش آموزی که در سالن کنفرانس آموزش و پرورش الیگودرز با حضور فرماندار، مدیریت و اساتید حوزه علمیه، جمعی از رؤسای ادارات و مسؤولان آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد، گفت: در کنار تحصیل دانش آموزان نباید از برنامه های تربیتی و پرورشی غافل شد.

امام جمعه الیگودرز بر ضرورت فراهم سازی زمینه حضور طلاب و روحانیت در شبکه شاد تأکید کرد و افزود: حضور روحانیت در تربیت نسلی انقلابی و کارآمد مؤثر است و آموزش و پرورش با توجه به رسالتی که در حوزه تعلیم و تربیت نسل نو دارد، باید از این ظرفیت استفاده کند.

وی نماز را راهکاری مناسب برای رشد تربیتی و اخلاقی دانش آموزان عنوان کرد و گفت: فرهنگ سازی برای نهادینه سازی ارزش ها بین دانش آموزان امری مهم برای مصون سازی این نسل در برابر آسیب ها و هجمه های فرهنگی است.

حجت الاسلام سرلک تأکید کرد: نماز مهم ترین عامل کاهش آسیب های اجتماعی بوده و ترویج فرهنگ اقامه نماز با توجه به آثار تربیتی که دارد سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود، خانواده ها نیز در عرصه تربیت فرزندان باید همکاری لازم با آموزش و پرورش را داشته باشند.

وی بیان داشت: نقش خانواده در تربیت فرزند بر کسی پوشیده نیست، خانواده ها با پیروی از سبک زندگی اسلامی ایرانی در تربیت دینی فرزند رسالت سنگینی بر دوش دارند.

امام جمعه الیگودرز با بیان اینکه از طریق نماز می توان ادب، اخلاق، نظم و راه و رسم صحیح زندگی را به دانش آموزان آموخت، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت طلاب، مبلغان، روحانیت و کارشناسان توانمند دینی و مذهبی در شبکه شاد نیاز جامعه امروز و لازمه تربیت نسلی مؤمن، کارآمد و انقلابی است./9451/

 

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات