۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۶۶۹۸۴۱
حجت الاسلام عزت زمانی:

تلألو علمی آیت الله مصباح در کتب، شاگردان و مؤسسه ایشان بروز و ظهور دارد

تلألو علمی آیت الله مصباح در کتب، شاگردان و مؤسسه ایشان بروز و ظهور دارد
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قم هجمه به جایگاه علمی و انقلابی آیت الله مصباح یزدی را پنجه به آفتاب کشیدن توصیف کرد و گفت: ایشان هزاران طلبه فعال انقلابی پرورش داده اند.

حجت الاسلام عزت زمانی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به عقده گشایی برخی جریانات نسبت به شخصیت علمی و انقلابی آیت الله مصباح یزدی گفت: آیت الله مصباح یزدی در دورانی که برخی به اصول و چارچوب های اسلام ناب حمله می بردند، یک تنه علی‌رغم جسارت ها و هجمه هایی که نسبت به ایشان می شد، ایستادند و با حکمتی دقیق و حرکت های عالمانه از کیان دین دفاع کردند.

وی به عقده گشایی بدخواهان نسبت به عالمان بزرگ دین در طول تاریخ اشاره کرد و ادامه داد: مغرضان نه تنها به آیت الله مصباح یزدی، بلکه به مراجع عالیقدری همچون حضرات آیات مکارم شیرازی و نوری همدانی و سایر علمایی که مدافع اسلام ناب و انقلاب اسلامی بوده و هستند، هجمه های گسترده ای انجام می دادند؛ طبیعتاً کسانی که نسبت به اسلام آگاه نیستند یا آگاهی دارند، اما چشم دیدن آن را ندارند، می دانند مبانی اسلام با ظهور و بروز علمی این بزرگواران محقق می شود، لذا حقد و کینه خود را در حوزه های مختلف به زبان می آوردند.

حجت الاسلام عزت زمانی هجمه به جایگاه علمی و انقلابی آیت الله مصباح یزدی را پنجه به آفتاب کشیدن توصیف کرد و افزود: عقده گشایی و ابراز حقد و کینه نسبت به عالمان بزرگ همواره در طول تاریخ وجود داشته است، اما تجربه نشان داده که آن چیزی که می ماند جایگاه و عظمت علمای عامل به اسلام و آثار ارزشمند علمی آنها است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم بیان کرد: امروز باید دانست که هیاهوی برخی افراد که با نظام زاویه دارند نشانگر این است که سدی در برابرشان ایجاد شده تا نتوانند به نظام مقدس جمهوری اسلامی خدشه ای وارد کنند.

وی در ادامه به تبیین جایگاه علمی علامه مصباح یزدی پرداخت و با اشاره به تلاش ایشان در زمینه نظامات علمی، توسعه حکمت و علم کلام، ابراز کرد: برپایی کرسی های تدریس و تدوین کتب در این زمینه از جمله اقدامات آیت الله مصباح یزدی محسوب می شود؛ ما نخستین درس های اصول عقاید و کلام در کنار فقه و اصول را در درس های آیت الله مصباح شاهد بوده ایم و می توان ایشان را از پیشتازان این عرصه دانست.

حجت الاسلام عزت زمانی با بیان اینکه تلألو علمی آیت الله مصباح یزدی در کتب، شاگردان و مؤسسه ایشان بروز و ظهور دارد، عنوان کرد: ایشان در تربیت نیروی انسانی، توسعه علوم انسانی و ایجاد ارتباط میان طلاب علوم دینی با حوزه های مختلف علوم انسانی نقش ارزشمندی دارند.

وی با تأکید بر اینکه آیت الله مصباح یزدی هزاران طلبه فعال انقلابی پرورش داده اند، گفت: اگر چه از حیث علمی برای تکمیل دستاوردهای ایشان باید کارهای زیادی صورت بگیرد، اما این حرکت علمی که شروع آن از مؤسسه در راه حق بود و در مؤسسه امام خمینی(ره) توسعه و ادامه یافت بسیار ارزشمند بوده و ان شاءالله بتوانیم آن را زیر سایه ایشان و تلاش شاگردانی که تربیت کرده اند، ادامه دهیم تا این شجره طیبه باقی بماند./841/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
حسنیان
Iran, Islamic Republic of
۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
آقای عزت زمانی شایسته رشد و ارتقا در بین انقلابیون حوزه است. ایشان باید به استان تهران ارتقای مقام یابند یا درمعاونتهای حوزه قم حضور یابند.
0
0