۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۶۶۹۸۶۸

بیش از هزار سند مرتبط با وقف مرمت شد

بیش از هزار سند مرتبط با وقف مرمت شد
مدیرکل مرمت و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از مرمت بیش از ۱۰۰۰ سند مرتبط با وقف در این اداره‌کل خبر داد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، محمد حدادی مدیرکل مرمت و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اعلام این خبر درباره جزئیات مرمت اسناد مربوط به وقف گفت: بیش از ۱۰۰۰ سند مرتبط با وقف در اداره‌کل مرمت و حفاظت این سازمان مرمت شده است که می‌توان به وقف اسناد مربوط به مساجد، حمام، مدرسه، وقف املاک و اراضی جهت امور خیریه و برگزاری تعزیه و مراسم مذهبی اشاره کرد.

وی افزود: در اداره‌کل مرمت و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تعداد بسیاری از اسناد و کتب تاریخی مرمت و حفاظت می‌شود و اسناد مربوط به وقف‌نامه‌ها از جمله سندهای مرمت شده در این اداره کل است.

مدیرکل مرمت و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ادامه داد: وقف در اسلام به عنوان یک سنت حسنه مورد تأیید است و از آن‌ها برای تأمین منافع عمومی، برقراری آسایش، تأمین اجتماعی، بهبود سطح زندگی، بازسازی و توسعه مساجد، مدارس و اماکن عمومی، گسترش سطح فرهنگ و آموزش علوم و معارف اسلامی و پیشبرد امور عام المنفعه استفاده شده است.

حدادی اضافه کرد: از وقف‌نامه‌های مرمت شده رونوشتی از وقف‌نامه «مزرعه دهویه رستاق» و «شش باب دکان» واقع در شهرستان نیریز است که توسط بهادرخان حسن در تاریخ ۷۸۹ قمری وقف شده که عوائد آن برای مسجد جامع نیریز در نظر گرفته شده است./826/

ارسال نظرات