۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۶۶۹۹۶۱

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی
خوزستان در سیل، استاندار در تهران؟!، دمت گرم رزمنده غیور!، سیاستمداری که مظلوم و گمنام رفت، زمان تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا بخشی از تازه های شبکه های اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری رسا، خوزستان در سیل، استاندار در تهران؟!، دمت گرم رزمنده غیور!، سیاستمداری که مظلوم و گمنام رفت، زمان تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا بخشی از تازه های شبکه های اجتماعی است.

 

خوزستان در سیل، استاندار در تهران؟!

بعد از سیل خوزستان و پس از دستور رییس قوه قضاییه برای بررسی زوایای کم کاری ها و تسریع امر خدمت رسانی به مردم ، رییس سازمان بازرسی کل کشور به خوزستان سفر کرد تا در جریان کم و کاستی ها قرار بگیرد تا بتواند برای حل مشکل مردم ورود جدی داشته باشد.

اما نکته قابل توجه این است که استاندار خوزستان در خوزستان نیست ودر تهران به سر میبرد.

ایمان شمسایی مشاور رییس سازمان بازرسی کل کشور با انشار عکسی در این خصوص نوشت:

اکنون جلسه با مدیران خوزستان برای سیل، استاندار اما در تهران!!

 

دمت گرم رزمنده غیور!

محمد ایمانی، فعال رسانه‌ای درباره مرحوم دکتر علی اصغر زارعی، در کانال تلگرامی خود نوشت: جانباز دانشمند و غیرتمند، دکتر علی اصغر زارعی، پس از مدت ها تحمل رنج بیماری و جانبازی، دار فانی را وداع گفت و به دیدار همرزمان شهیدش شتافت. روح آن رزمنده غیور، ان شاء الله با اهل بیت علیهم السلام محشور باشد.

متنی را که در ادامه می خوانید، در تاریخ ۲۱ مهر ۱۳۹۴ (پس از ماجرای تصویب ۲۰ دقیقه ای برجام در مجلس نهم) در روزنامه کیهان منتشر شده است:

مرد می‌گریست. عاقل مردی بود، می‌گفت بد کردید. می‌گفت و گریه می‌کرد. لابد زخم تازه، طعنه به جراحت‌های کهنه دفاع مقدس زده بود که کار مرد به اورژانس کشید.

او یک دلواپس است؛ از زمره آنهایی که می‌گویند کاسب تحریم‌اند. وقتی پرونده استیضاح وزیر علوم سابق (فرجی‌دانا) پیش آمد و او از پیش‌آهنگان بود، گفتند دلواپس است، چون برادرش بورسیه غیرقانونی گرفته است. بورسیه و ما ادراک ما البورسیه! 28 مرداد 93 بود. مرد گفت «باید اعتراف کنم یکی از برادرانم از بورسیه استفاده کرده!» اقرار العقلاء علی انفسهم جائز! چشم ما روشن آقای علی‌اصغر زارعی! خب!

«ادعا کرده‌اند نام برادران من در فهرست بورسیه‌های غیرقانونی وجود دارد. البته باید اعتراف کنم که یکی از برادرانم از بورسیه استفاده کرده؛ اما نه بورسیه دکترا؛ بلکه بورسیه «شهادت» که در دوران جنگ تحمیلی نصیب وی شد. احتمالا منظور این بداخلاقی‌ها هم همین بورسیه شهادتی بوده که نصیب برادر من شده است. یکی دیگر از برادرانم نیز چندماه پیش فوت کرد که کارگر بود و تحصیلات دانشگاهی نداشت که بخواهد از بورسیه دکترا استفاده کند. دیگر برادرم هم که زنده است، همین‌طور اصلا تحصیلات دانشگاهی ندارد که بحث بورسیه دکترایش مطرح باشد. بنابراین، می‌ماند همان یک برادرم که شهید شد و احتمالا منظور از این هیاهو، بورسیه شهادت بوده که نصیب برادرم شد».

نوش جانت این تیرهای ملامت! «یا ایها الذین آمنوا من یرتد منکم عن دینه فسوف یأتی الله بقوم یحبهم و یحبونه ... یجاهدون فی سبیل‌الله و لایخافون لومه لائم». غم حقیقت را خوردن و طعنه شنیدن، سنت جوانمردان است.

علی‌اصغر زارعی اکنون یک «برند» که نه، یک پرچم است؛ او علمداری است که راه گم نشود. در غیرت و مردانگی او همین بس که آبان 1387 وقتی مطلع شد مدیرکل پارلمانی دولت وقت برای منتفی کردن یک استیضاح، چک 5 میلیونی به برخی نمایندگان می‌دهد، رفت و سیلی به گوش او نواخت.

علی‌اصغر زارعی دیروز اما به گوش فلان نماینده و دولتمرد سیلی نزد. سیلی‌ای اگر زد همان بود که گفت و گریست؛ بی‌آبرویی کردید! این سیلی نجیبانه، سیل خواهد ساخت زیر پای همه بی‌خیال‌ها و سهل‌انگارها و سهل‌اندیش‌ها که پلی شده‌اند برای عبور و نفوذ دشمن ... حتی اگر کار رزمنده «علی‌اصغر» به اورژانس کشیده باشد.

 

سیاستمداری که مظلوم و گمنام رفت

یک کاربر فضای مجازی در واکنش به درگذشت نماینده سابق مجلس طی توییتی نوشت: به جز شهادت حاج قاسم، سال‌ها بود برای درگذشت هیچ سیاستمداری گریه نکرده بودم. اما صادقانه می‌نویسم که بیشتر از خبر درگذشتش، حسرت  می‌خورم که مظلوم و گمنام رفت.

بزرگترین ناکامی ما در رسانه همینجاست که نتوانستیم بزرگمردانی مثل زارعی را معرفی کنیم. در اخلاص، پاکدستی و دلسوزی کم نظیر بود

 

زمان تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا 

سیدامیرحسین قاضی‌زاده، نائب رئیس مجلس درباره وضعیت تولید واکسن کرونا در توییتر نوشت: امروز جلسه‌ای با حضور دانشمندان و مسئولان دستگاه‌های ذیصلاح در تولید واکسن ایرانی کووید١٩ در مجلس برگزار شد؛ آنچه مشخص است، اولین واکسن‌ها تا پایان سال جاری تولید می‌شود و تولید انبوه آن بعد از عید خواهد بود.

هم دیروز در ستاد ملی کرونا و هم امروز تاکید کردم که باید قبل از کشورهای منطقه به واکسن کووید ١٩ دست یابیم؛ به همین دلیل هفته آینده جلسه تشکیل می‌شود و تا حصول نتیجه نیز موضوع را با همکاری کمیسیون بهداشت دنبال می‌کنیم.

دکتر عبدالحسین روح الامینی از طرف مجلس شورای اسلامی در کمیته تولید واکسن عضو شد تا در خانه ملت موضوع را از نزدیکتر دنبال کنیم.

همت ما این است که فقط از واکسن تولید داخل استفاده کنیم.

 

مردی که حتی رعایت حال دشمن را هم می‌کرد!

یک کاربر فضای مجازی در خصوص حاج قاسم سلیمانی طی توییتی نوشت: جوونای داعشی که تو محاصره قرار می‌گرفتند، اجازه میداد راه را باز کنن تا سلاح‌شون را تحویل بدن...میگفت اینها دشمن غافل و جاهل هستند شاید کسی از این جماعت هدایت شود

 تو بدترین حالت هم اخلاق یادش نمیرفت.

 

پاسخ عضو دفتر رهبری به شایعه‌ای درباره سلامت رهبر انقلاب

مهدی فضائلی عضو دفتر نشر آثار رهبری به شایعه رسانه‌های آمریکایی درباره سلامتی رهبر انقلاب واکنش نشان داد. وی در توییتی نوشت:

‏ به کوری چشم دشمنان و به فضل الهی و با دعای خیر ارادتمندان، حضرت آقا سلامت و با نشاط به انجام برنامه‌های خود طبق روال مشغول‌ هستند.

 

بودجه ۱۴۰۰ سیاسی‌ترین لایحه در تاریخ بودجه نویسی است

عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی درباره ایرادات بودجه ۱۴۰۰ در توییتی نوشت: بودجه پیشنهادی دولت، سیاسی‌ترین لایحه در تاریخ بودجه نویسی است.

نه درآمدها، قابل وصول است و نه هزینه‌ها، قابل دفاع!

دو قطبی ‌سازی های شیطنت آمیز هم در آن جدی است.

مجلس باید به کلیات این لایحه رای منفی دهد.

 

در مسیر مبارزه با تروریسم در کنار مردم و دولت سوریه هستیم

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه پس از حضور وزیر خارجه سوریه در ایران در توییتی نوشت: تهران امروز میزبان اولین سفر خارجی وزیر خارجه جدید سوریه است.

دستور کار: بررسی آخرین وضعیت بحران سوریه، روابط دوجانبه و همکاری‌های منطقه‌ای.

راه‌حل سیاسی، تنها گزینه ممکن برای پایان دادن به بحران جاری است.

ایران در مسیر مبارزه با تروریسم، در کنار مردم و دولت ایستاده است.

 

 

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات