۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۶۶۹۸۹۴

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی

نگاهی به تازه های شبکه های اجتماعی
رهاکردن پیرترها برای آن‌که از کرونا بمیرند!، غربی‌ها جز خودشان نباید کسی را ملامت کنند، خشم سخنگوی ارتش اسراییل از نصب تصاویر حاج قاسم در لبنان، مطلوب حداکثری ایران و آمریکا بخشی از تازه های شبکه های مجازی است.

به گزارش خبرگزاری رسا، رهاکردن پیرترها برای آن‌که از کرونا بمیرند!، غربی‌ها جز خودشان نباید کسی را ملامت کنند، خشم سخنگوی ارتش اسراییل از نصب تصاویر حاج قاسم در لبنان، مطلوب حداکثری ایران و آمریکا بخشی از تازه های شبکه های مجازی است.

رهاکردن پیرترها برای آن‌که از کرونا بمیرند!

فعال رسانه‌ای در توییتر نوشت: نیمی از مرگ و میرهای کرونا در اروپا متعلق به سالمندان و مکان‌های نگاه‌داری آنهاست؛ لوموند گزارشی داده به نقل از مجلس فرانسه که این یک مشکل بهداشتی نبوده، بلکه خدشه‌دار کردن منزلت انسان‌هاست.

یعنی رهاکردن پیرترها برای آن‌که از ویروس منحوس بمیرند!

 

غربی‌ها جز خودشان نباید کسی را ملامت کنند

مهدی محمدی تحلیلگر سیاسی‌ در توییتر نوشت: بسیاری در ایران و خارج، تصور می کردند مصوبه مجلس، قانونی برای اجرا نشدن است اما آژانس جمعه اعلام کرد در حالی که هنوز جوهر قانون خشک نشده، ایران عملیات نصب ۵۰۰ سانتریفیوژ نسل ۲ را در نطنز آغاز کرده است. غربی ها درباره آنچه از این پس رخ خواهد داد جز خودشان نباید کسی را ملامت کنند.

 

خشم سخنگوی ارتش اسراییل از نصب تصاویر حاج قاسم در لبنان

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به نصب تصاویر شهید سلیمانی در خیابان‌های لبنان در توییتی نوشت: وقتی وابستگی به ایران در لبنان بیشتر از وابستگی خود ایرانی‌ها می‌شود. سرنوشت لبنان در بوته آزمایش است و این پرسش مطرح می‌شود که لبنان به کجا می‌رود؟

 

مطلوب حداکثری ایران و آمریکا

کانال تلگرامی مطالعات پژواک خرد معاصر به نقل از عبدالله مرادی درباره مطلوبیت های بایدن برای آینده برجام نوشت: در آستانه حضور بایدن در کاخ سفید، علیرغم تبلیغات رسانه و خوش بینی های زودگذر، به نظر می رسد که شکاف زیادی میان رویکرد بایدن با انتظارات ایران وجود دارد. چه اینکه «بایدن» و نیز مشاور امنیت ملی «سالیوان»، بر این تاکید کرده اند که؛ بازگشت انها به برجام مشروط خواهد بود. در حالیکه این آمریکا بوده که از برجام خارج شده است. همچنین به نظر می رسد میان انچه بایدن «بازگشت به برجام» می‌خواند با آنچه ایران بازگشت به برجام میداند، فاصله بسیاری وجود دارد.

مطلوب حداکثری ایران؛ 

«بازگشت آمریکا به برجام» با این تعریف؛ حذف تحریم های اعمال شده از ۲۰۱۷ تاکنون+جبران زیان های اقتصادی ناشی از تحریم+ مکتوب تصریح یا قول شفاهی آمریکا مبنی بر عدم استفاده از مکانیزم ماشه.

هدف ایران؛

احیای برجام بدون مذاکرات منطقه ای و موشکی حداقل در کوتاه مدت

مطلوب حداکثری آمریکا؛

«بازگشت آمریکا به برجام» با این تعریف‌؛ عقب رفتن تمامی کاهش تعهدات ایران+تخفیف تحریم ها صرفا در تسهیل مبادلات دارو و غذا با ادله حقوق بشردوستانه.

هدف آمریکا؛

توافق کوتاه مدت سریع با روحانی برای مدیریت انتخابات آتی و توسعه مذاکرات به موشکی و منطقه ای +باقی ماندن تحریم ها در عین اجبار ایران به رعایت کامل برجام

مطلوب ممکن برای ایران؛

مطلوب ممکن برای جمهوری اسلامی «اجبار طرف مقابل به قناعت ورزیدن به برجام و کشیدن دندان طمع فرابرجامی شان» است. مصوبه راهبردی مجلس نیز در همین راستا و برای حفظ برجام است. اما موفقیت در این مساله بستگی به مولفه های چون‌؛ میزان توان کشور در مدیریت فضای اقتصادی، همبستگی سیاسی و مدیریت افکار عمومی (مقابله با شرطی شدن جامعه)، دارد.

راهبرد؛

راهبرد اصلی برای جمهوری اسلامی  «تعریف مجددِ محل نزاع با آمریکا در موضوع هسته ای با کاهش تعهدات و کاهش شدید زمان گریز» است. این راهبرد با مصوبه مجلس، می‌تواند دست دولت برای فشار بر آمریکا و کسب امتیاز را باز کند. البته اگر فضاسازی های سیاسی این اجازه را بدهد.

 

قابل توجه آن‌هایی که ‎دیپلماسی بلد هستند

مسعود براتی، کارشناس مسائل سیاسی خطاب به آنهایی که خواب بازگشت بایدن به ‎برجام را می‌بینند طی توییتی نوشت: به گفته جیک سلیوان مشاور امنیت ملی بایدن اگر ایران به تعهدات نقض کرده‌اش برگردد و «برای پیشبرد مبتنی بر حسن نیت توافقات بعدی آماده باشد» بایدن هم چنین خواهد کرد.

‏بایدن بازگشت به برجام را فقط خرج شروع ‎مذاکرات موازی می‌کند، و این سیاست نتیجه انفعال دولت ایران ( ‎صبر راهبردی) در سال‌های گذشته است.

آنهایی که ‎دیپلماسی بلد هستند...

 

روزی در تقویم ایران برای اثبات ننگ آمریکا

سیدنظام‌الدین موسوی، نماینده مجلس به مناسبت روز دانشجو طی توییتی نوشت: گیریم رویارویی آمریکا با جمهوری اسلامی ایدئولوژیک است. چرا آمریکا ۶۷ سال پیش علیه دولت مصدق که نه ایدئولوژیک و نه حتی ضدغرب بود کودتا کرد؟

چندماه بعد از کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد هم ۳ دانشجوی ایرانی را پیش پای نیکسون قربانی کردند تا برای همیشه روز دانشجو روز ننگ آمریکا هم باشد.

 

 

آیا باید به بودجه تورم‌زا تن داد؟

سیداحسان خاندوزی، نماینده مجلس در خصوص بودجه سال آینده طی توییتی نوشت:

اقتصاد سیاسی رقابت در خوشنامی هزینه‌کردن

اقتصاد سیاسی فرار از اصلاحات مالیاتی

اقتصاد سیاسی پیام وابستگی نفتی به خارج

هر کدام از ۳ رویکرد لایحه، مجلس را بر سر دوراهی قرار خواهد داد: تقابل رضایت کوتاه‌مدت با صلاح بلندمدت.

آیا باید به بودجه تورم‌زا تن داد؟

 

 

 

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات