۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۶۶۹۹۸۱
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

سنگرهای امامت جمعه باید تحول‌آفرین و تمدن ساز باشند

سنگرهای امامت جمعه باید تحول‌آفرین و تمدن ساز باشند
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید بکوشیم سنگرهای امامت جمعه را با اقتدا به روش‌های هدایتی پیامبر اکرم (ص)، تحول‌آفرین و تمدن ساز قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با ائمه جمعه استان، به تبیین رسالت خطیر ائمه جمعه و جماعات پرداخت و اظهار کرد: این رسالت در تداوم رسالت انبیای الهی، رسول اکرم (ص) و اهل‌بیت (ع) است.

وی افزود: پایه‌های تمدن سازی و حرکت پیامبر اکرم (ص) در صدر اسلام خردمندی، عقلانیت، اخلاق تربیتی و قانون است؛ یعنی همان‌گونه که دین ما به عقل و خردمندی توجه می‌کند در کنار آن به اخلاق و قانون مداری و رعایت حقوق دیگران نیز تأکید کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: رسول گرامی اسلام تأکید دارند باید امت معتدل باشید؛ یعنی نه افراط و نه تفریط در مکتب اسلام پذیرفته نیست؛ اما باید تلاش کنید در همه حوزه‌ها «اعلون» و برتر باشید تا باقوام ترین جامعه را تشکیل دهید.

وی تصریح کرد: بر این اساس پایه‌های تمدن اسلامی درگرو تحول از درون و تفوق در بیرون است و این میزان تمدن اسلامی محسوب می‌شود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: انسان‌سازی از درون و تحول در حوزه جان و سپس ایجاد تحول در حوزه جامعه اساس تمدن سازی اسلامی را تشکیل می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: تمدن غرب این‌گونه نیست؛ لذا به تمدنی ظاهری، فاقد محتوا و درون تهی تبدیل شده که از حل مشکلات خود ناتوان است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: تمدن اسلامی انسان‌ها را از درون متحول می‌کند؛ اما به این قانع نیست بلکه تأکید دارد باید تحول در درون انسان روی داده و در بیرون و متن جامعه نیز تغییر حاصل شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: روش‌های هدایتی پیامبر گرامی اسلام (ص) برای همه زمان‌ها و مکان‌ها درس‌آموز است؛ ازاین‌رو همه ما باید بکوشیم سنگرهای امامت جمعه را با اقتدا به روش‌های هدایتی پیامبر اکرم (ص)، تحول‌آفرین و تمدن ساز قرار دهیم./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات