۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۶۷۰۰۸۷
فقیه بصیر؛

پایبندی به اسلام و انقلاب ویژگی برجسته آیت الله یزدی بود

پایبندی به اسلام و انقلاب ویژگی برجسته آیت الله یزدی بود
حجت الاسلام والمسلمین بنیادی گفت: آیت الله یزدی یار امام و رهبری بود و تا پایان عمر با برکت خود دست از مجاهدت برنداشت و با تربیت شاگردان به مسیر علمی خود ادامه داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی استاد حوزه علمیه و دبیر مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با تسلیت ارتحال آیت الله محمد یزدی، گفت: ایشان دارای ابعاد شخصیتی متفاوتی بود و از آغاز نهضت به رهبری امام خمینی (ره) تا پایان عمر شریف خود به این راه پایبند بود.

وی افزود: آیت الله یزدی دو ویژگی برجسته داشت اول اینکه بر اصول اعتقادات و ارزش های اسلامی پایبند بود و دوم اینکه همواره به ارزش های انقلابی باور داشت و در این مسیر مجاهدت های بسیاری کرد.

دبیر مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: ایشان در مسیر علمی نیز دست از مجاهدت برنداشت و تا لحظه آخر کرسی درس ایشان برقرار بود و به تربیت شاگردان و تحقیق در علوم مختلف فقهی، تفسیری، کلامی و اعتقادی پرداخت.

وی اظهار داشت: نقطه طلایی زندگی ایشان همان مبارزات و مجاهدات ایشان است و از همان آغاز یار وفاداری برای حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بودند و در این مسیر لحظه ای کوتاهی نکردند و این امر چنان مشهود و پیداست که همه دوستان بر این امر صحه می گذارند.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی گفت: بصیرت و هوشیاری و اقدامات بهنگام آیت الله یزدی و تحلیل جامع ایشان از مسائل پیش روی انقلاب و امیدواری ایشان به آینده روشن انقلاب اسلامی و از همه مهتر تبعیت محض و باور ایشان به ولایت مطلقه فقیه مثال زدنی و علما و عملا پایبندی خود را به ولایت فقیه اثبات کردند.

وی افزود: از دیگر برجستگی های ایشان مدیریت وی در امور و مسؤولیت های محوله است و در مناصب خود در زمره کسانی به شمار می آیند که نسبت به امور مردم حساسیت بالایی داشتند و در کار خود همواره قاطع و انقلابی عمل می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی در پایان  با عرض تسلیت ارتحال این عالم وارسته، گفت: مجموعه این ویژگی ها نشان دهنده این مهم است که وی شخصیتی برجسته و ممتاز در میان یاران انقلاب از آغاز مبارزه تا پایان عمر با برکت خود بود./1399/ت302/ب1

ارسال نظرات