۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۶۷۰۰۹۱
فقیه بصیر؛

آیت الله یزدی عالمی مجاهد و پارسا

آیت الله یزدی عالمی مجاهد و پارسا
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله یزدی را عنصری موثر در مجلس خبرگان و شورای نگهبان معرفی کرد و گفت: آن مرحوم قاطعانه از ولایت دفاع می کرد.

آیت الله محسن مجتهدشبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، مرحوم آیت الله یزدی را عالمی مجاهد و پارسا خواند و گفت: آیت الله یزدی شخصیت عالی قدری بود که علاوه بر فقاهت و اجتهاد مسملی که داشت از مجاهدان و مبارزان پیشتاز زمان طاغوت نیز به شمار می رفت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری به سخنرانی های انقلابی و آتشین آن مرحوم در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: مرحوم آیت الله یزدی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در قم و سایر شهرها سخنرانی های انقلابی داشت، سخنرانی های داغ و انقلابی که کمتر سخنرانی می توانست همانند ایشان راجع انقلاب سخن بگوید و علیه رژیم طاغوت افشاگری داشته باشد.

تولیت مدرسه علمیه ایروانی ادامه داد: به دلیل همین مبارزات و سخنرانی های انقلابی غالبا در تبعید و تحت فشار رژیم پهلوی بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مرحوم آیت الله یزدی را عنصری موثر در مجلس خبرگان و شورای نگهبان معرفی کرد و گفت: آن مرحوم سالیان متمالی ریاست شواری عالی جامعه مدرسین قم و قوه قضاییه را بر عهده داشت و همواره در حمایت از مقام شامخ ولایت و مسائل کشوری و بین المللی احساس مسؤولیت می کرد و در این مسیر قاطع بود.

آیت الله مجتهدشبستری فصاحت لهجه را از دیگر امتیازات مرحوم یزدی برشمرد و اظهار داشت: از دیگر شاخصه های مهم آن مرحوم ساده زیستی بود؛ حضرت امام مدت ها در منزل وی ساکن بودند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: بنده این ضایعه بزرگ و ثلمه وارده به اسلام را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم(عج) و مقام معظم رهبری و حوزه های علمیه خصوصا جامعه محترم مدرسین تسلیت عرض کرده و از محضر پروردگار متعال علو درجات را برای این فقیه مجاهد و اجر و صبر برای بازماندگان محترم مسالت می نمایم./813/

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات