۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۶۷۰۱۹۲
فقیه بصیر؛

پیام تسلیت علمای اصفهان درپی درگذشت آیت الله یزدی

پیام تسلیت علمای اصفهان درپی درگذشت آیت الله یزدی
اصفهان - علمای اصفهان با صدور پیامی به مناسبت رحلت آیت الله یزدی، درگذشت این عالم انقلابی را تسلیت گفته و آیت الله یزدی را عاملی انقلابی و فقیهی زاهد و مردمی توصیف کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد یزدی دبیر فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از اعضای پیشین شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری و از جمله علمای شهر اصفهان محسوب می‌شد که خدمات گرانقدری پیش از انقلاب اسلامی در به ثمر رسیدن نهضت انقلاب داشته و پس از انقلاب اسلامی نیز با تصدی سمت های مختلف از نمایندگی مجلس شورای اسلامی تا ریاست دستگاه قضایی و عضویت در مجلس خبرگان و شورای نگهبان قانون اساسی و ریاست شورای عالی حوزه‌های علمیه، خدمات ارزنده‌ای به کشور داشته است.

این فقیه انقلابی که از خانواده‌ای اهل علم و فضل در اصفهان چشم به جهان گشود، پس از نزدیک به 90 سال عمر با عزت و مجاهدت انقلابی و فعالیت علمی، روز چهارشنبه نوزدهم آذرماه چشم از جهان فروبست.

علمای اصفهان با صدور پیام‌های جداگانه‌ای رحلت این عالم انقلابی و از مفاخر شهر اصفهان را تسلیت گفتند، متن پیام تسلیت علمای اصفهان به مناسبت رحلت آیت الله یزدی بدین شرح است:

 

پیام تسلیت علمای اصفهان درپی درگذشت آیت الله یزدی

آیت الله طباطبایی نژاد:

آیت الله یزدی مسؤولیت‌های کم نظیری در نظام اسلامی داشته است

متن پیام تسلیت آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
خبر ارتحال عالم مجاهد و پارسا آیت الله حاج شیخ محمّد یزدی رضوان الله علیه موجب تاثر و تالم گردید. 
این عالم مجاهد از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی یاری وفادار و صدیق برای امام راحل و مقام معظم رهبری بود و پس از انقلاب اسلامی نیز علاوه بر فعالیتهای علمی همچون تدریس و تألیف دهها کتب متعدد با مضامین فقهی، اعتقادی، سیاسی و اجتماعی فعالیتها و مسئولیت های کم نظیری را در نظام مقدس اسلامی انجام داد .
ریاست قوه قضائیه، عضویت در شورای نگهبان، عضویت و ریاست مجلس خبرگان رهبری، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه و نمایندگی ادوار مجلس شورای اسلامی از جمله مسئولیت‌های خطیر این عالم مبارز و انقلابی بودکه با اخلاص، در تمام این عرصه های مهم نقش‌آفرینی کرد و فی الجمله یک عالم سیاستمدار انقلابی و شجاع بود که تا واپسین لحظه های عمر شریفش سنگربان و مدافع انقلاب و ارزشهای اسلامی ماند. 
اینجانب این ضایعه را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج)،  رهبر معظم انقلاب اسلامی(حفظه الله)، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حوزه‌های علمیه و علمای اعلام و به ویژه خاندان گرامی ایشان و ملت شریف ایران اسلامی تسلیت عرض می‌نمایم و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می نمایم.

سید یوسف طباطبائی نژاد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان

 

پیام تسلیت علمای اصفهان درپی درگذشت آیت الله یزدی

آیت الله مهدوی:

آیت الله یزدی خدمات ارزنده‌ای به حوزه علمیه و نظام اسلامی داشته است

متن پیام تسلیت آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إنا لله و إنا إلیه راجعون

إذا مات العالم ثلم فی الإسلام ثلمة لایسدّها شیء

خبر ارتحال عالم مجاهد و خستگی ناپذیر و انقلابی، یار امام و رهبری مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمد یزدی«رحمةالله‌علیه» موجب تأسف و تألم واقع گردید.

ایشان در سال‌های متمادی خدمات ارزنده‌ای به حوزه‌های علمیه و نظام جمهوری اسلامی ایران داشته‌اند که می‌توان به ریاست قوه قضائیه، عضویت و ریاست در مجلس خبرگان رهبری، عضویت در شورای نگهبان و ریاست شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه اشاره کرد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به محضر حضرت ولی‌الله‌الأعظم«ارواحنافداه»، مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای«دام‌ظله‌العالی»، اعضای مجلس خبرگان، جامعه مدرسین، جامعهٔ انقلابی و حوزه‌های علمیه و به ویژه بیت مکرّم آن مرحوم و آقازادگان محترم ایشان، برای آن عالم ربانی طلب رضوان و حشر با اهلبیت عصمت«علیهم‌السلام» از درگاه الهی خواهانم.

 

پیام تسلیت علمای اصفهان درپی درگذشت آیت الله یزدی

حجت الاسلام قطبی:

پارسایی و پاسداری رویه دائمی آیت الله یزدی بود

پیام تسلیت حجت الاسلام محمد قطبی رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان بدین شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

حضرت آیت‌الله‌ یزدی در پارسایی و تقوی مداومت داشت و در کلام و رفتار مراقبت می‌کرد، در پاسداری از نظام و انقلاب نیز همواره کوشا و دغدغه مند بود.

پارسایی و پاسداری گوهر کم‌یابی است که این روزها جامعه اسلامی بیشتر محتاج آن است.

پاسداری از آرمان‌ها و اصول انقلاب اسلامی و پارسایی در رویّه و رفتار، اگر پاسداری از پارسایی تهی باشد به انحراف و خطا کشیده خواهد شد و اگر پارسایی منجر به پاسداری نشود مغز و ثمره نخواهد داشت.

آیت‌الله یزدی در این دو وصف مداومت داشت و با همین دو وصف نیز به ملاقات خداوند شتافت، پارسایی او، ایشان را در صراط ثابت قدم خواهد ساخت و پاسداری او، ایشان را در برابر ائمه معصوم سربلند خواهد کرد.

غفران خداوند بر آنان که دل در گرو دنیا نداشتند و برای سربلندی جامعه تمام قد ایستادند.

در این سال‌های اخیر برای صیانت حوزه‌های علمیه از انحراف در باورهای انقلابی، کوشش‌های وافری داشتند و دغدغه‌مندانه در این مسیر زحمات زیادی کشیدند. امیدواریم حوزه علمیه در این راه به پایداری بیشتر و استواری بالا‌تری دست پیدا کند و فقدان این مرد خداوند مانع حرکت و شتاب آن نشود./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات