۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۶۷۰۲۷۳

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه خواهران لرستان

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه خواهران لرستان
لرستان - عزیزی از برگزاری مجازی دوره آموزشی آمادگی پیش از ازدواج ویژه طلاب خبر داد و گفت: این کارگاه از امروز تا سوم دی ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، سمیه عزیزی، صبح امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری کارگاه آموزشی توجیهی آمادگی قبل از ازدواج خبر داد و گفت: این کارگاه صبح امروز آغاز به کار کرده است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه لرستان با بیان اینکه کارگاه آموزشی با محوریت ازدواج به مدت 12 روز برپا خواهد بود، افزود: طلاب 13 مدرسه علمیه خواهران در این دوره آموزشی شرکت دارند.

وی ادامه داد: ارائه آموزش های ازدواج آگاهانه و آسان برای خواهران مدارس علمیه از اهداف برگزاری این دوره آموزشی بوده که با حضور اساتید حوزه در حال برگزاری است.

عزیزی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ضرورت جلوگیری از گسترش این ویروس در جامعه بیان داشت: کارگاه آموزشی آمادگی قبل از ازدواج به صورت مجازی در سامانه سیما به آدرس Kowsarnet.whc.ir  در حال برگزاری بوده و تا 3 دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی عنوان داشت: برگزاری کارگاه های آگاهی بخشی در زمینه آمادگی پیش از ازدواج فرصتی برای مقابله با آسیب های اجتماعی و تحکیم بخشی بنیان خانواده ها است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه لرستان بیان کرد: با توجه به فعالیت تبلیغی خواهران طلبه، برگزاری این دوره آموزشی فرصتی برای بصیرت بخشی و روشنگری در جامعه بوده و آگاهی بخشی به دختران جوان می توان جلوی آسیب ها و هجمه های فرهنگی در زمینه ازدواج گرفته شود.

برگزاری مسابقه مجازی کتابخوانی در حوزه علمیه پلدختر

اعظم آزادبخت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا خرم آباد، بیان داشت: مسابقه کتابخوانی با هدف ترویج فرهنگ تحقیق و پژوهش برای خواهران طلبه از منبع تحقیق و پزوهش در کلام مقام معظم رهبری  برگزار خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) پلدختر گفت: زمان برگزاری مسابقه کتابخوانی در فضای مجازی ۲۴ آذرماه خواهد بود.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات فرهنگی، معرفی کتاب، برگزاری کارگاه ها و نشست های  پژوهشی در فضای مجازی از دیگر برنامه ها به مناسبت هفته پژوهش است.

آزادبخت عنوان کرد: تقویت فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و ارتقای فعالیت های پژوهشی را از دیگر اهداف برگزاری این دوره از مسابقات کتابخوانی عنوان کرد.

نشست پژوهشی «استکبار و ترور» ویژه طلاب برگزار می شود

آرزو فلاحی نیا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: به مناسبت هفته پژوهش نشست پژوهشی «استکبار و ترور» ویژه طلاب مدرسه علمیه بنت الرسول الشتر برگزار خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه بنت االرسول(س) الشتر بیان کرد: برگزاری مسابقه وبلاگ نویسی نیز با رویکرد پژوهشی، تجلیل از کتابداران و پژوهشگران مدرسه، برگزاری نشست های پژوهشی، بارگذاری چکیده ای از نشست های علمی اساتید حوزوی در خصوص معرفی شخصیت های دینی و علمی و همچنین تالیفات آنها، برگزاری مسابقات علمی پژوهشی از کتب دینی حوزوی برای خواهران طلبه از دیگر فعالیت ها به مناسبت هفته پژوهش است.

وی عنوان داشت: فضاسازی کانال ها و گروه های مدرسه به پیام های انگیزشی در خصوص اهمیت تحقیق و پژوهش از دیگر برنامه های این مدرسه در هفته پژوهش هستند./9451/

 

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
احسنت به خبرگزاری رسا خرم آباد
0
0