۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۷۰۲۹۳

برگزاری رقابت‌های قرآنی در چین

برگزاری رقابت‌های قرآنی در چین
وفایی گفت: دانشجویان ایرانی مقیم چین در بخش‌های مختلف قرائت، ترتیل، مفاهیم و تدبر در قرآن و تجربه‌نگاری قرآنی در این دوره از مسابقات حضور یافتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، عباسعلی وفایی، رایزن فرهنگی ایران در چین با اعلام این خبر، افزود: مسابقات قرآنی ویژه دانشجویان ایرانی مقیم چین از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در چین و مجامع دانشجویی به صورت مجازی برگزار شد.

وی ادامه داد: این مسابقات با استقبال زیاد دانشجویان ایرانی مقیم از شهرهای مختلف سراسر چین (پکن، هانگژو، ووهان، ژنگژو، شنزن، لنجو، نانجینگ، جینان، دالیان، هانجو، شانگهای) مواجه شد.

وفایی بیان کرد: دانشجویان ایرانی مقیم چین در بخش‌های مختلف قرائت برادران، ترتیل خواهران، مفاهیم و تدبر در قرآن و تجربه‌نگاری قرآنی (تأثیر قرآن در زندگی دانشجویی خارج از کشور) به رقابت با یکدیگر پرداختند.

وی در ادامه گفت: شرکت کنندگان قرائت مجلسی و ترتیل قرآن یک قطعه را از بین آیات زیر انتخاب و تلاوت خود را به صورت تصویری ضبط و ارسال کردند. در بخش قرائت برادران، استقبال بسيار خوبي از طرف دانشجويان صورت گرفت و پس از دریافت و داوري ويدیو‌هاي شركت كنندگان، برگزيدگان در رتبه‌هاي اول تا چهارم در مجموع ۷ نفر اعلام شدند.

رایزن فرهنگی ایران در چین خاطرنشان کرد: در بخش ترتيل ويژه خواهران يك نفر برگزيده شد و در بخش تجربه‌نگاري قرآنی نيز از بين شركت كنندگان، سه نفر رتبه‌هاي اول تا سوم از آن خود کردند.

وی همچنین، افزود: در بخش مفاهيم و تدبر در قرآن کریم، ٥٠ سؤال چهار گزينه‌اي مطرح شد كه شركت كنندگاني كه امتياز بالاي ٨٠ را كسب كرده بودند به عنوان رتبه اول و شركت كنندگاني كه امتياز بين ٧٠ تا ٨٠ را كسب كرده بودند به عنوان رتبه دوم برگزيده شدند و در نهايت در اين بخش ١٥ نفر به عنوان نفرات برگزيده انتخاب شدند./۹۸۸/

ارسال نظرات