۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۶۷۰۳۰۷
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران:

آیت الله یزدی عالمی وارسته و عامل به همه مبانی اسلام و انقلاب بود

آیت الله یزدی عالمی وارسته و عامل به همه مبانی اسلام و انقلاب بود
مازندران - حجت الاسلام قائمی از آیت الله یزدی(ره) به عنوان اسوه ای از اخلاق و تقوا یاد کرد و گفت: ایشان عالمی وارسته و عامل به همه مبانی اسلام و انقلاب بود.

حجت الاسلام محمد جواد قائمی، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با اشاره به نقش برجسته عالمان دینی در جامعه اسلامی گفت: کلام گهربار نبی رحمت و مهربانی گویای جایگاه عالمان عامل به مبانی شریعت در کنار توجه به وظایف حقیقی آنان بعنوان وارثان انبیاء است.

وی از آیت الله یزدی(ره) به عنوان اسوه ای از اخلاق و تقوا در جامعه اسلامی یاد کرد و افزود: این عالم بصیر و مجاهد، عمر با برکت خود را صرف اعتلای اسلام، انقلاب و نظام اسلامی کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که آیت الله یزدی(ره) عالمی وارسته و عامل به تمام مبانی اسلام و انقلاب بود، خاطرنشان کرد: همان طور که رهبر فرزانه انقلاب در پیام تسلیت خود فرمودند، این عالم مجاهد حقاً دارای غیرت دینی و انقلابی بود.

حجت الاسلام قائمی، آیت الله یزدی(ره) را یاری صدیق و خادم امام، رهبری و همه آرمان های انقلاب و شهدا معرفی کرد و گفت: امروز این حسرت و افسوس برای شیفتگان و دلسوزان امام و انقلاب ماند که باز هم نتوانستند ثروت های گران قیمت اجتماعی انقلاب، نظام و جامعه را خوب بشناسند و قدر دادن لحظات حیات آنان باشند.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت مرور سیره علمی و اجتماعی و مواضع صریح و شفاف آیت الله یزدی(ره) از شروع فعالیت های رسمی انقلاب اسلامی ایران بعد از سال 42 تا دوران پس از انقلاب تأکید کرد و افزود: مرور مسؤولیت های ایت الله یزدی(ره) در طول دهه های اخیر نشان دهنده روحیه انقلابی و ولایت مداری این عالم مجاهد و پارسا است.

حجت الاسلام قائمی در ادامه سخنان خود همچنین به مواضع صریح و بی بدیل آیت الله یزدی(ره) در گردنه های خاص انقلاب از جمله فتنه 88 و جریان مرجعیت سازی در قم اشاره کرد و گفت: همه این مواضع انقلابی شاهد این حقیقت است که ایشان دژی مستحکم و رکنی قابل اعتماد برای امام و رهبری و آرمان های انقلابی بودند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در ادامه سخنان خوود با بیان این که آیت الله یزدی(ره) برای حفظ انقلاب و آرمان های آن از نفس خود گذشت، تصریح کرد: این عالم مجاهد و با بصیرت با طبق اخلاص قرار دادن جایگاه و منزلت علمی و اجتماعی خود، مواضعی را اتخاذ می کرد که کسی توان یاری و هم پیمایی با ایشان نبود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که به طور حتم فقدان این شخصیت برجسته انقلاب، ثلمه ای بزرگ برای نظام اسلامی و حوزه های علمیه است، خاطرنشان کرد: آیت الله یزدی(ره) تا آخرین لحظه از عمر با برکت خود مدافع راستین ولایت و رهبری بودند.

حجت الاسلام قائمی بر ضرورت بهره گیری طلاب جوان از سیره علمی و عملی این عالم مجاهد و انقلابی تأکید کرد و گفت: باید راه و مسیری که این عالم غیور دینی و انقلابی در طول عمر با برکت خود طی کردند ادامه دهیم تا مدیون حق داران حقیقی این انقلاب نباشیم./950/ت310/ب1

ارسال نظرات