۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۶۷۰۳۳۱

اتحادیه علمای مسلمان عادی‌ سازی روابط اسرائیل و مراکش را محکوم کردند

اتحادیه علمای مسلمان عادی‌ سازی روابط اسرائیل و مراکش را محکوم کردند
اتحادیه بین المللی علمای مسلمان در دوحه و اتحادیه علمای عرب مغرب، به نوبه خود از مراکش خواستند در عادی‌سازی روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی تجدیدنظر کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، علمای مسلمان، عادی‌سازی روابط مراکش با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

اتحادیه بین المللی علمای مسلمان در بیانیه‌ای اعلام کردند که توافق نامه عادی‌سازی میان اسرائیل و مراکش «با حمایت مردم مراکش از مردم فلسطین» مغایرت دارد.

این گروه مستقر در دوحه گفتند که اسرائیل هنوز «مسجد الاقصی، بیت المقدس، سرزمینهای پر برکت ما [در فلسطین] و بلندی های جولان سوریه را اشغال کرده‌است و هنوز به دنبال بلعیدن بیشتر است.

«اتحادیه علمای عرب مغرب» نیز، به نوبه خود، از رباط خواست تا در تصمیم خود برای ایجاد روابط دیپلماتیک با اسرائیل تجدید نظر کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که اسرائیل و مراکش  روابط کامل دیپلماتیک توافق کرده اند و این توافق را «دستیابی به موفقیت بزرگ» برای صلح در خاورمیانه خواند.

در بیانیه‌ای، دفتر سلطنتی مراکش تأیید کرد که این کشور قصد دارد تماس‌های رسمی و روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل «در اسرع وقت» از سر بگیرد. این در حالی است که مدعی شد چنین اقدامی تاثیری بر تعهد پایدار مراکش برای حمایت از آرمان فلسطین نخواهد داشت.

به دنبال امضای توافقنامه اسلو در سال ۱۹۹۳ بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها، مراکش روابط سطح پایینی با اسرائیل برقرار کرد، اما پس از وقوع انتفاضه (قیام) فلسطین در سال ۲۰۰۰، این کشور روابط خود را با اسرائیل مسدود کرد. مراکش پس از امارات، بحرین و سودان در سال ۲۰۲۰ به چهارمین کشور عربی با عادی‌سازی روابط با اسرائیل تبدیل شد./۹۸۸/

منبع: آناتولی

ارسال نظرات