۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۶۷۰۰۰۰
در پی ادامه تحریم‌های رژیم صهیونیستی؛

محاصره نوار غزه و بروز مشکلات جدی در مسیر مبارزه با کرونا

محاصره نوار غزه و بروز مشکلات جدی در مسیر مبارزه با کرونا
سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه محاصر این نوار و کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی و دارویی را موجب بروز مشکلات جدی در مسیر مبارزه با کرونا در این منطقه دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی و دارویی در نوار غزه را موجب بروز مشکلات جدی در مسیر مبارزه با ویروس کرونا در این منطقه دانست.

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد: در شرایطی که غزه تحت محاصره اسرائیل قرار دارد، آزمایشگاه مرکزی غزه به دلیل اتمام مواد و تجهیزات لازم انجام تست کرونا را متوقف کرده است.

در همین ارتباط اشرف قدرت در گفتگو با المیادین گفت: وزارت بهداشت در نوار غزه در شرایطی با شیوع ویروس کرونا روبروست که امکانات اندکی برای مبارزه با این بیماری در اختیار دارد و کمبود امکانات خدمات رسانی برنامه ریزی شده به ساکنان نوار غزه را دشوار می‌کند، این مشکل، جز از طریق کمک‌های اضطراری و فوری قابل حل نیست.

وی افزود: در چنین شرایطی تنها آزمایشگاه مرکزی و تخصصی کرونا در غزه به دلیل نبودن امکانات به طور کامل غیر فعال شده است. توقف فعالیت این آزمایشگاه تخصصی تاثیر مستقیمی بر روند مبارزه با ویروس کرونا در این منطقه دارد و به نوعی تلاش کادر پزشکی را برای مقابله با ویروس به بن بست می‌کشاند به همین دلیل خواسته ما از تمامی طرف‌های داخلی، منطقه‌ای و بین المللی این است که با مداخله فوری و با تامین لوازم آزمایشگاهی و مواد اضطراری مورد نیاز، به ویژه تامین امکانات ضروری بخش مراقبت‌های ویژه از جمله اکسیژن، دارو و دیگر امکانات لازم برای مبارزه با کرونا، در پی حل مشکل بر آیند

اشرف قدرت ادامه داد: ما برای حل مشکل با طرف‌های داخلی، منطقه‌ای و بین المللی در ارتباطیم، اما نیاز است شاهد گام‌های عملی طرف‌های مقابل برای رفع مشکل باشیم. با سازمان بهداشت جهانی در ارتباط هستیم و آنان از مشکلات ما به طور کامل آگاهند ضمن اینکه وزارت بهداشت با طرف‌های دیگری هم در ارتباط است تا بتواند امکانات ضروری را برای مبارزه با کرونا فراهم کند، این تلاش‌ها تا الان به کمک‌های بسیار محدودی منجر شده است که پاسخگوی تعداد قابل توجه مبتلایان به کرونا در نوار غزه نیست.

سخنگوی وزارت بهداشت در غزه درباره نقش تحریم‌های رژیم صهیونیستی در بروز این مشکلات گفت: طبیعی است که تحریم نقش زیادی دارد، زیرا مانع تداوم ورود دارو و تجهیزات پزشکی به نوار غزه می‌شود ضمن اینکه مانع انتقال بیماران سخت کرونایی به خارج از نوار غزه می‌شود به همین دلیل، می‌توان محاصره نوار غزه را دلیل اصلی مرگ اهالی این منطقه از فلسطین دانست./۹۸۸/

ارسال نظرات