۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۶۶۹۷۴۴
معاون دبیر حزب مسلم لیگ نون پاکستان:

تمام احزاب و مذاهب پاکستان بر عدم پذیرش اسرائیل متفق هستند

تمام احزاب و مذاهب پاکستان بر عدم پذیرش اسرائیل متفق هستند
معاون دبیر حزب مسلم لیگ نون پاکستان گفت: اگر کسی اشتباها هم در پاکستان، اسرائیل را به رسمیت بشناسد، عرصه زندگی بر آن فرد در این کشور تنگ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حقوقدان اسرار الله خان معاون دبیر حزب سیاسی مسلم لیگ نون پاکستان در گفتگو با یکی از رسانه های اردو زبان پاکستان، از عواقب به رسمیت شناخت اسرائیل به سران کشور هشدار داد.

وی با بیان این که مسئله فلسطین و اسرائیل، فقط مسئله جغرافایی و سرزمین فلسطین نیست بلکه مسئله ارزش های اسلامی است، افزود: جهان عرب به بهانه عربی بودن سرزمین فلسطین، نمی تواند همه ما را ساکت نگه دارد.

معاون دبیر مسلم لیگ نون پاکستان با اشاره به این که فلسطین از یک سو دارای «قدس شریف» قبله نخست جهان اسلام است و از سوی دیگر طبق فرمایشات پیامبر اسلام(ص) حمایت از مردم مظلوم مسلمان فلسطین وظیفه هر مسلمان است، ابراز داشت: تا زمانی که فلسطین از وجود ناپاک اسرائیل آزاد نشود، حمایت جهان اسلام از فلسطین ادامه خواهد یافت.

وی سران، شخصیت ها و احزاب پاکستان را نسبت به پذیرش و برقراری روابط دوستانه با اسرائیل هشدار داد و گفت: اگر کسی اشتباها هم در کشور، اسرائیل را به رسمیت بشناسد، عرصه زندگی بر آن فرد در پاکستان تنگ خواهد شد.

حقوقدان خان با استناد به سخنان روزهای گذشته درجه داران ارتش و رهبران سیاسی کشور که پاکستان هرگز اسرائیل را به رسمیت نخواهند شناخت، ادامه داد: این سخنان پیامی برای کسانی است که اگر کسی در گوشه و کنار پاکستان برای به رسمیت شناختن اسرائیل تلاشی هم کرده باشد به مقصود خود نخواهد رسید.

وی مردم پاکستان را بیدار و حامی همه جانبه مردم مظلوم فلسطین دانست و اظهار داشت: اگر سران کشور هم بخواهند مردم نمی گذارند این ارتباط سر بگیرد.

معاون دبیر مسلم لیگ نون پاکستان در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال سفر نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و برقراری روابط دوستانه با عربستان سعودی و دیگر کشورهای اسلامی مانند امارات و بحرین، گفت: مردم سرزمین های عربی با نظریات و اقدامات سران کشورهای عربی مخالف اند و این دولت ها نماینده واقعی مردم نیستند.

وی با اشاره تفاوت دولت های عربی با دولت پاکستان، اظهار داشت: دولت پاکستان از حمایت کامل مردم برخوردار است و اساس دولت پاکستان مردم اند، سران کشور فقط مجری خواسته های مردمی اند، در مورد اسرائیل نظریات تمام احزاب راست و چپ و تمام مذاهب شیعه و سنی بر عدم پذیرش اسرائیل، غاصب بودن و نامشروع بودن این رژیم است./988/

ارسال نظرات