۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۶۷۰۳۴۶
حجت‌الاسلام کهوند مطرح کرد؛

شبکه ملی اطلاعات؛ راه حل بنیادین اعدام تفکر روح الله زم

شبکه ملی اطلاعات؛ راه حل بنیادین اعدام تفکر روح الله زم
نویسنده کتاب شبکه عنکبوتی گفت: در حال حاضر در حال فاسد کردن جامعه با فضای مجازی هستیم و در حقیقت ده‌ها و صد‌ها روح الله زم در این فضا تربیت می‌شوند.
حجت‌الاسلام کهوند، کارشناس فضای مجازی و رسانه و نویسنده کتاب شبکه عنکبوتی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا به یکی از مصوبات شورای فضای مجازی در زمینه پهنای باند اشاره کرد و گفت: شبکه ملی اطلاعات هنوز راه اندازی نشده و ما باید این شبکه را راه‌اندازی و تا آن زمان سرویس‌های خارجی را محدود کنیم، البته طبق مصوبه شورای عالی تمام سرویس‌های خارجی باید تنها با نیمی از پهنای باند اینترنت فعالیت کنند؛ نه اینکه برنامه‌ای مانند اینستاگرام ۶۰ درصد پهنای باند کشور را در اختیار داشته باشد که اگر سرویس‌های دیگر را هم حساب کنید، نزدیک به ۹۰ درصد پهنای باند کشور در اختیار بیگانگان است.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر با دستان خودمان در حال فاسد کردن جامعه خود هستیم؛ و تنها یکی از نتایج این فضا پدید آمدن فردی مانند روح الله زم می‌شود. در حقیقت باید گفت ده‌ها و صد‌ها روح الله زم در این فضا تربیت می‌شوند. مگر تروریست‌های اهواز خارجی بودند؟ عامل خارجی به این گونه افراد گرا می‌دهند؛ ولی، چون این افراد تربیت یافته رسانه‌ای بیگانه هستند، آلت دست دشمن می‌شود.
 

افرادی چون روح الله زم از دل رسانه‌های فاسد ما تربیت شده‌اند

نویسنده کتاب «شبکه عنکبوتی» رسانه را در نقش مربی دانست که افرادی مانند روح الله زم می‌توانند از طریق رسانه تربیت شوند و بر این اساس اظهار داشت: اگر رسانه فاسد باشد، انسان فاسد تربیت می‌کند و اگر رسانه صالحی باشد، افراد نیز صالح می‌شود، حضرت امام فرموده‌اند: «اگر  به طور انقلابی عمل کرده بودیم، قلم تمام مطبوعات را شکسته بودیم و تمام مجلات فاسد و مطبوعات فاسد را تعطیل کرده بودیم این زحمت‌ها پیش نمی‌آمد.»۱ الآن گسترده‌تر از مطبوعات، فضای مجازی امروز است که مخاطبین خودش را فاسد می‌سازد.

وی افزود: جوان‌هایی که زمان اغتشاشات به خیابان می‌آیند، تحت تأثیر محتوا‌های مخرب و تربیت یافتگان این سیستم فاسد‌ند که بعضاً یا کشته یا توسط پلیس دستگیر می‌شوند که آینده‌شان نابود می‌شود، همه این‌ها به خاطر فضای یله، رها وبی‌قاعده فضای مجازی فاسد است.
 

امنیت، سرعت، قیمت مناسب و سلامت رسانه هنوز رقم نخورده

حجت‌الاسلام کهوند با اشاره به عدم راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد: چند دلیل برای راه نیفتادن این شبکه وجود دارد؛ یکی اهداف شبکه ملی اطلاعات است که قرار بود یک محیط مجازی امن، سالم، پرسرعت و ارزان را برای ما درست کند و این وجود ندارد و حداقل می‌بینیم ناامن است و ناسالم است.

وی افزود: اگر سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات، مصوب شورای عالی فضای مجازی را نگاه کنید در آن‌جا یک الزامات شش‌گانه برای شبکه ملی اطلاعات در نظر گرفته‌اند که متأسفانه هیچ کدام‌شان محقق نشده. شما در سایت مرکز ملی می‌توانید در بخش مصوبات شورا، مصوبۀ تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات که در سال ۱۳۹۵ این مصوب شده است را ببینید.

کارشناس فضای مجازی و رسانه عدم تحقق زیرساخت‌های بومی برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را نشانه دوم راه نیفتادن شبکه ملی اطلاعات دانست و عنوان کرد: در حال حاضر زیرساخت فعلی اینترنت کشور ما متعلق به آمریکاست و در حوزه زیرساخت، ابزارهای‌مان متعلق به شرکت‌هایی مانند موتورلا و فرضاً برای زیمنس آلمان است که این بسیار خطرناک است.

وی در بیان مؤلفه سالم سازی فضای اینترنت در زمان راه اندازی شبکه ملی اطلاعات افزود: بحث سالم سازی محیط نیز از جمله الزاماتی است که در شبکه ملی اطلاعات باید رقم بخورد و متأسفانه این مورد نیز تا کنون انجام نشده؛ یعنی آقایان و مسؤولان موظف بودند چیزی را راه اندازی کنند که این الزامات را رعایت کند و رعایت نکرده است.
 

دغدغه‌ای جدی که هنوز رقم نخورده!

حجت‌الاسلام کهوند به تأکیدات مجدد رهبر انقلاب جهت راه اندازی شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و ابراز داشت: سومین نکته تصریح‌های روشن رهبری در مورد عدم راه افتادن شبکه ملی اطلاعات است که هم در تاریخ ۱۳۹۶/۰۳/۲۲ فرموده‌اند و هم در مورخه ۱۳۹۹/۰۶/۰۲ مجدداً تصریح کردند که شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی نشده و دلیل دیگر نیز صحبت‌های اعضای حقیقی شوراست که گفته‌اند شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی نشده.

وی افزود: وزیر ارتباطات نیز طی یک آمار اعلام کرد ۸۰ درصد زیرساخت‌ها راه اندازی شده درحالی که اعضای شورا این را نیز تکذیب کردند. وقتی ما اهداف و الزامات شبکه ملی اطلاعات، بیانات رهبر معظم انقلاب و اعضای حقیقی شورا را  می‌بینیم، متوجه می‌شویم که هنوز شبکه ملی اطلاعات راه اندازی نشده است.
 

علت اصلی عدم وجود شبکه ملی اطلاعات؛ نیاز دولت به رسانه آزاد!

نویسنده کتاب «شبکه‌های عنکبوتی» به علت و انگیزه دولت از عدم راه اندازی شبکه ملی اطلاعات اشاره و عنوان کرد: یکی از آن‌ها، این شائبه است که دولت بوق رسانه‌ای خودش را از دست می‌دهد، رسانه ملی، رسانۀ دولت نیست و دولت رسانه‌هایی مانند خبرگزاری جمهوری اسلامی یا روزنامه ایران و ... دارد، ولی خیلی از حرف‌ها را نمی‌تواند در آنجا بزند و نمی‌تواند هر چیزی را از زبان دولت نقل کند.

وی ادامه داد: دولت رسانه آزاد می‌خواهد و برای این که رسانه داشته باشد اگر سرویس داخلی را بیاورد بالا، قاعدتاً اگر مسأله‌ای پیدا شود، قانون می‌تواند رسیدگی کند؛ اما اگر یک سرویس خارجی باشد که عمده پهنای باند شما را مصرف می‌کند و رسانه اول کشور دست شماست و دست قانون هم بدان نمی‌رسد، در اینجا افرادی پیدا می‌شوند در قالب روح الله زم که کانال آمد نیوز تأسیس می‌کنند و ضد انقلاب‌ها می‌توانند بیایند در یک جا جمع بشوند.
 

شبکه ملی اطلاعات راه واقعی اعدام روح الله زم

حجت‌الاسلام کهوند در پایان عدم توانایی قضایی در پیگرد صفحات کذب را مورد توجه قرار داد و گفت: در بین این کانال‌ها، صفحاتی بالا می‌آید که حرف‌های دولت را می‌زند بدون اینکه شما بتوانید یقه آن را بگیرید! این انگیزه دولت اگر درست باشد انگیزه به‌شدت باطلی است؛ بنابراین، چون رسانه‌ها مربی‌اند، فرزندان ما را با عنوان‌ها و وعده وعید‌های مختلف تحت تأثیر قرار می‌دهند و روح الله زم‌های دیگری در همین فضا تربیت خواهند شد.



۱-  صحیفه امام خمینی، جلد ۹، صفحات ۲۸۲
محمدحسین کتابی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
حماقت محض
1
2
ناشناس
|
۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲
امثال شما هستند که با توهین کردن دیگران رو نفی می‌کنند. اگر استدلالی دارید بحث کنید و دلیل بیارید ... به نظرم درباره بعضی تفکرات اشتباه خودتون درباره آزادی بی حد و حصر اینترنت تأمل کنید... حرف آقای کهوند هم اینه که هر اپلیکیشنی میخواد داخل ایران فعالیت کنه یه نماینده برای پیگیری مطالبات بیاره ایران، الآن کلاهبرداری های تلگرام و اینستاگرام چقدر پیگرد میشه؟ هیچی!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶
عالی و به موقع بود
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
متاسفانه فضای مجازی رها شده است
1
0