۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۶۷۰۳۶۸
نماینده ولی فقیه در کاشان:

لزوم تأسیس مجمع یاوران نماز در کاشان

لزوم تأسیس مجمع یاوران نماز در کاشان
اصفهان - آیت الله سلیمانی به لزوم شناسایی خیرین و تأسیس مجمع یاوران نماز در کاشان تأکید کرد و گفت: درمجمع یاوران نماز کاشان از افراد با انگیزه و با توان مالی استفاده شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی پیش از ظهرامروز در دیدار با اعضای امور مساجد و ستاد اقامه نماز کاشان، گفت: امروز هیچ کاری به مانند نماز در بین مردم و جامعه ریشه ندارد.

وی مسجد سازی را یک سنت دیرینه مردمی در جامعه اسلامی دانست و افزود: مردم از قدیم الایام براساس یک سنت دیرینه و بر اساس اعتقادات دینی مسجد می‌سازند و خود نیز اداره مساجد را برعهده دارند، اما نظارت و حمایت از مساجد برعهده امور مساجد و ستاد اقامه نماز است.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه برخی از مساجد بصورت خانوادگی و بدون حمایت از هیچ نهاد و ارگانی به صورت سنتی اداره می‌شوند، گفت: امروز برخی از مساجد دارای تشکیلات عریض و طویل هیات امنا، کانون‌های فرهنگی و پایگاه بسیج هستند.

وی همچنین کمک به مساجد را وظیفه همگانی دانست و اظهار داشت: این وظیفه امور مساجد و ستاد اقامه نماز است که در جمهوری اسلامی ایران هیچ مسجدی بدون امام جماعت نباشد و شکل سنتی خودش را حفظ کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان درادامه برشناسایی خیرین و تأسیس مجمع یاوران نماز در شهرستان کاشان تأکید کرد و ابراز داشت: در مجمع یاوران نماز شهرستان کاشان از افراد با انگیزه و با توان مالی و تقسیم کار برای اداره مساجد باید بهره برداری شود.

آیت الله سلیمانی ادامه داد: نماز در سیستم اداری باید به گونه‌ای تدبیر شود که همانگونه که کاشان یاوران مدرسه ساز و یاوران سلامت و یاوران دانشگاه ساز دارد برای نمازهم یاوران نماز داشته باشد.

وی برشناسایی یاوران نماز در شهرستان کاشان تأکید کرد و افزود: مردم کاشان که ۸ سال دفاع مقدس و جبهه و جنگ را اداره کردند و رتبه نخست پشتیبانی از جبهه را در کشور کسب کردند و ۴۰۰ میلیارد تومان برای مدارس هزینه می‌کنند، می‌توانند یاوران خوبی برای نماز باشند.

به گفته وی برخی ادارات نه تنها در موضوع نماز پیشگام هستند و نیازی به کمک ندارند، بلکه باید از آن‌ها برای برخی از ادارات و سازمان‌ها که در این بخش ضعیف ترهستند کمک گرفت.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادارات اوقاف، تبلیغات اسلامی و دانشگاه‌ها را از جمله ادارات برخوداردر بخش نماز دانست و گفت: این ادارات نه تنها اقامه نماز جماعت را دارند بلکه باید عهده دارچندین نمازجماعت شهرستان هم باشد.

آیت الله سلیمانی همچنین با بیان اینکه از صنایع شهرستان کاشان می‌توان به عنوان حامی نماز و نماز یاران کاشان استفاده کرد اظهارداشت: به کمک نمازیاران مساجد را رونق داده و زمینه جذب نوجوانان و جوانان را به مساجد فراهم کنید./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات