۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۶۷۰۴۵۸
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه مطرح کرد؛

«سکولاریسم» و «نفوذ»؛ دو توطئه دشمن برای تخریب حوزه و دانشگاه

«سکولاریسم» و «نفوذ»؛ دو توطئه دشمن برای تخریب حوزه و دانشگاه
کرمانشاه - امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: یکی از مسایلی که توسط دشمن در دانشگاه و حوزه های علمیه مطرح و هزینه های زیادی برای آن صرف می کنند؛ بحث نفوذ و سکولاریسم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا عبدالرحمن مرادی، عصر امروز در دیدار با جمعی از اساتید دانشگاهی که به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه برگزاری شد، اظهار داشت: کسی نمی تواند منکر جایگاه ویژه فکری و اعتقادی حوزه های  علمیه و نیز دانشگاه ها در کشور باشد.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: با توجه به این مهم می توان گفت که حوزه و دانشگاه تو مرکز مهم در پرورش و تربیت نخبگان متعهد در جامعه اسلامی محسوب می شوند، لذا باید این دو مرکز به نحو قابل شایسته مورد توجه مسئولان نظام باشند.

این عالم اهل سنت تاکید کرد: هر سال تعداد بی شماری طلبه و دانشجو از حوزه و دانشگاه فارع التحصیل می شوند، بنابراین باید زمینه را باید استفاده از ظرفیت های این عزیزان فراهم آوریم و اجازه ندهیم که بیکاری آنان را دچار روزمرگی کند.

ماموستا مرادی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بنابراین شایسته است که این دو مرکز بزرگ فکری در کشور یعنی حوزه و دانشگاه به صورت مستمر رصد و مورد بازدید قرار بگیرند و کمبودهای سخت افزاری و نرم افزاری در این مراکز برای رشد علمی و تهذیبی طلاب و دانشجویان به صورت کامل تهیه شود.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه ابراز کرد: با این وجود نباید از برخی مشکلات و مسایل که ساخته ذهن دشمنان داخلی و خارجی است غافل شویم، دشمنان همواره به دنبال تحریف جایگاه این دو مرکز علمی و آموزشی هستند، بنابراین باید به دقت حرکات دشمنان را رصد نماییم.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود افزود: با این حال از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون شاهد حرکات و توطئه های بسیاری از سوی دشمنان برای ایجاد شکاف بین حوزه و دانشگاه بوده و هستیم و این را باید برنامه «نفوذ» دشمن تعریف کرد.

ماموستا مرادی اظهار داشت: لازمه طلاب و دانشجو داشتن بصیرت دینی و سیاسی است، دانشجو و طلبه ای به این دو صفت آراسته باشد هرگز در دام توطئه های پیچیده دشمنان این نظام و انقلاب نخواهد افتاد.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: یکی از مسایلی که در سالهای اخیر توسط دشمنان در دانشگاه و حتی حوزه های علمیه مطرح و هزینه های زیادی برای آن صرف می کنند؛ بحث ایجاد باورهای سکولاریسم هست، باوری که می تواند پایه دین و اعتقادات معنوی را به لرزه درآورد./1400/پ310/ب1

ارسال نظرات