۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۶۷۰۴۴۷
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری:

غفلت طلبه و دانشجو راه را برای نفوذ جریان های دین ستیز و سکولار باز می کند

غفلت طلبه و دانشجو راه را برای نفوذ جریان های دین ستیز و سکولار باز می کند
کرمانشاه - حجت الاسلام والمسلمین نریمانی گفت: غفلت طلبه و دانشجو می تواند راه را برای نفوذ جریان های دین ستیز و سکولار در حوزه و دانشگاه باز کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین امان الله نریمانی ظهر امروز به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه در دیدار جمعی از فعالان حوزوی و دانشگاهی که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، عنوان داشت: حوزه های علمیه و دانشگاه ها به عنوان مراکز فکری بسیار مهم و تاثیرگذار در جمهوری اسلامی ایفای نقش می کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری گفت: سالیانه نخبگان بسیاری از این دو مرکز علمی فارغ التحصیل می شوند، لذا باید بتوانیم با بسترسازی مناسب از پتانسیل های این نخبگان استفاده بهینه را ببریم.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: با این وجود نباید برخی از کاستی ها در حوزه ها و دانشگاه را نادیده بگیریم و چشم خود را بر آنها ببندیم، زیرا این امر باعث می شود که این مراکز به سمت انفعال حرکت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نریمانی در ادامه بیان داشت: بنابراین شایسته است که به خوبی نقاط قوت و ضعف حوزه ها و دانشگاه ها شناسایی شود، زیرا در صورت تحقق این مهم می توانیم مسیر حرکت رو به رشد انقلاب را سرعت ببخشیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: با این حال از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون شاهد حرکات و توطئه های بسیاری از سوی دشمنان برای ایجاد شکاف بین حوزه و دانشگاه بوده و هستیم و این را باید برنامه «نفوذ» دشمن تعریف کرد.

این استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم افزایش بصیرت و بینش دینی و سیاسی حوزویان و دانشگاهیان، گفت: لحظه ای غفلت از سوی هم طلبه و دانشجو می تواند راه را برای نفوذ جریان های دین ستیز و سکولار در حوزه و دانشگاه باز کند، بنابراین بایسته است که دانشجو و طلبه به خوبی اوضاع سیاسی و عقیدتی را رصد کند.

حجت الاسلام والمسلمین نریمانی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: زمانی که طلبه و دانشجو به صفاتی همانند روحیه انقلابی، بصیریت دینی و سیاسی، روحیه ولایت مداری، مطالبه گری و... مزین باشد هرکز دشمنان داخلی و خارجی در عملی کردن توطئه نفوذ موفق نخواهند بود./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات