۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۶۷۰۵۵۳

کتاب «برج مراقبت» اثری درباره مقابله با اسلام ستیزی رونمایی شد

کتاب «برج مراقبت» اثری درباره مقابله با اسلام ستیزی رونمایی شد
همزمان با هفته پژوهش با حضور مدیرعامل مرکز نشرهاجر و مسئولان مدرسه علمیه حضرت آمنه(سلام الله علیها) استان قم از کتاب «برج مراقبت» رونمایی شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، احمدشایان‌فر مدیرعامل مرکز نشر هاجر در آیین رونمایی از کتاب «برج مراقبت» با موضوع «مقابله با اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی» اظهار داشت: توهین به مقدسات مسلمانان و اسلام هراسی پدیده جدیدی نیست و غرب پس از فروپاشی شوروی و افزایش گرایش به اسلام در بسیاری از کشورهای غربی، به شکل گسترده‌ای آن را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: انتشار کاریکاتورهای موهن در نشریات مختلف دانمارکی، تهیه و انتشار فیلم‌های گوناگون از جمله  فتنه، رستلر و بی‌گناهی مسلمانان و کاریکاتور موهن درباره پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) در نشریه فرانسوی کلوزر و انتشار مکرر کاریکاتورهای اهانت‌آمیز به پیامبر رحمت و مهربانی در نشریه شارلی‌ابدو از نمونه‌های این راهبرد است.

شایان‌فر افزود: نخبگان و مسلمانان باید با استفاده از ظرفیت‌های مختلف، مستند و پیوسته، مرز خود را از این نمایندگان جعلی جدا کنند و ریشه‌های تروریسم را خود بشناسند و به دیگران بشناسانند. افزایش سواد رسانه‌ای، مخاطبان را در مقابل تبلیغات ضداسلامی رسانه‌های غربی واکسینه می‌کند.

وی اضافه کرد: رسانه‌های غربی در چنین مواردی از تاکتیک‌هایی مانند تعمیم استفاده کرده و اقدامات گروه‌های تندرو نظیر القاعده و داعش را به عموم مسلمانان تعمیم می‌دهند. برای مقابله با این تاکتیک لازم است تفاوت این گروه‌ها با اسلام و مسلمانان راستین بیان و نقاط قوت تمدن اسلامی برای جهانیان به نمایش گذاشته شود. ضمن اینکه از تاکتیک‌های حساسیت زدایی، تقدم و تاخر، تحریف و ترس رسانه‌های غربی نیز نباید غافل بود.

مدیرعامل مرکز نشر هاجر با اشاره به کتاب «برج مراقبت» اظهارداشت: نگارش این کتاب به قلم خانم فاطمه اسحاقی از طلاب مدرسه علمیه حضرت آمنه(سلام الله علیها) در واقع حرکتی بجا و ارزشمند در راستای مقابله با اسلام ستیزی و اسلام هراسی توسط معاندین و بدخواهان است.

شایان‌فر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمایت مرکز نشر هاجر از آثار قلمی طلاب و نخبگان حوزه های علمیه خواهران گفت: «چاپ و نشر آثار مکتوب تولیدی حوزه‌های علمیه خواهران مشتمل بر آثار آموزشی، علمی، پژوهشی، فرهنگی، ترویجی و تربیتی؛ چاپ و نشر آثاری که قابل نشر در حوزه علوم، فرهنگ و معارف اسلامی و منطبق با مأموریت مرکز نشر هاجر در قالب های رایج باشند؛ تهیه و تأمین و ارسال کتاب‌های تحصیلی طلاب حوزه‌های علمیه خواهران، تکثیر و توزیع آثار به‌صورت دیجیتال، الکترونیکی و الواح فشرده منطبق با مأموریت مرکز نشر هاجر و...  از جمله اقدامات حمایتی این مرکز در قبال طلاب و فضلای حوزه علمیه خواهران است.

وی افزود: «همکاری با کلیه واحدهای مرتبط با مرکز مدیریت در زمینه ارائه خدمات چاپ و نشر و محصولات علمی ـ آموزشی در چارچوب مقررات و ضوابط» ، «حمایت از چاپ و نشر آثار پژوهشگران و نویسندگان توانای حوزه‌های خواهران»، «چاپ و نشر آثار اندیش ورزان اسلامی» و «تولید و توزیع نرم‌افزارهای آموزشی اعم از درسی و غیردرسی» از جمله دیگر شاخصه فعالیت‌های ناشر تخصصی زن و خانواده است.

در ادامه این مراسم که به صورت مجازی برگزارشد، ضمن رونمایی این اثر ارزشمند با اهدای لوح یادبودی از فاطمه اسحاقی طلبه مدرسه علمیه حضرت آمنه (سلام الله علیها) تقدیر شد./826/

منبع: فارس
ارسال نظرات