۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۷۰۵۷۶
حجت الاسلام شاکری:

اساتید، دانشجویان و پژوهشگران خط مبارزه با استکبار را با جدیت ادامه دهند

اساتید، دانشجویان و پژوهشگران خط مبارزه با استکبار را با جدیت ادامه دهند
رییس دانشگاه معارف اسلامی قم با اشاره به نقش دانشجویان در پیروزی انقلاب و مبارزه با استکبار گفت: اساتید، دانشجویان و پژوهشگران خط مبارزه با استکبار را با جدیت ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شاکری رییس دانشگاه معارف اسلامی قم در آیین گرامیداشت هفته پژوهش، روز دانشجو و سالروز وحدت حوزه و دانشگاه که به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به نقش دانشگاه ها و دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی و مبارزه با استکبار جهانی، گفت: امروز یک جریان در کشور قصد دارد به هر قیمتی با غرب سازش کند و در برابر آمریکا زانوی ادب بزند.

وی با انتقاد از مسؤولانی که نسبت به انتخابات آمریکا دغدغه مند بوده و هستند، ادامه داد: برخی مسؤولان آنقدری که برای انتخابات آمریکا دغدغه دارند برای حل مشکلات کشور دغدغه مند نیستند؛ این مسؤولان نگرانی خود را به بدنه جامعه منتقل کرده و زندگی مردم را به تحولات آمریکا گره زده اند.

حجت الاسلام شاکری با اشاره به اینکه امروز برخی مسؤولان منتظر هستند تا چراغ راهشان را «بایدن» روشن کند، بیان کرد: برخی گمان می کنند می توانند با مذاکره مشکلات کشور را حل کنند، اما غافل از اینکه اگر بایدن پای میز مذاکره بنشیند زیاده خواهی های بیشتری نسبت به گذشته را مطرح خواهد کرد.

رییس دانشگاه معارف اسلامی قم با بیان اینکه ما در طول تاریخ انقلاب اسلامی و قبل از آن همواره شاهد دشمنی های آشکار آمریکا هستیم، عنوان کرد: دانشجویان ما همواره در طول تاریخ انقلاب اسلامی تا کنون با جبهه استکبار در مبارزه بوده اند و شهادت شهید فخری زاده نشان داد که این خط همواره تداوم دارد.

وی مطرح کرد: امروز توطئه های بسیاری از سوی دنیای استکبار به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ملت ایران در حال تدارک است؛ همه ما مشاهده کردیم که دشمنان با یک سرمایه گذاری سنگین به هر قیمتی سعی کردند یک دانشمند بزرگ هسته ای را از ما بگیرند؛ آمریکا و رژیم صهیونیستی در روزگاری شهید مطهری را از ما گرفتند و امروز هم با سرمایه گذاری سنگین و هنگفت، دانشمند هسته ای کشورمان را به شهادت رساندند.

حجت الاسلام شاکری به اهداف شوم جبهه استکبار در تشکیل جامعه جهانی خاطرنشان کرد: با توجه به توطئه هایی که دنیای استکبار علیه ملت ایران روا می دارد و با توجه به اینکه کشورهای اروپایی حتی لفظاً و کنایةً هم ترور دانشمند هسته ای کشورمان شهید فخری زاده را محکوم نکردند، هیچ جایی برای اعتماد به آنها وجود ندارد؛ نکته قابل تأمل این است که این کشورها برای محکوم کردن ترور دانشمند ما اقدامی نمی کنند، اما برای اعدام جاسوسی که زیر چتر سرویس های جاسوسی و امنیتی غرب بوده قیام کرده و بیانیه صادر می کنند.

رییس دانشگاه معارف اسلامی قم ابراز کرد: امروز برخی تشکل های واداده در پی آن هستند که به هر قیمتی که شده پای میز مذاکره بنشینند و با وقاحت می گویند با ترامپ هم می توان گفت‌وگو کرد؛ این جریان حاضر است با کسی که دستش به خون شهید حاج قاسم سلیمانی آغشته است پای مذاکره بنشیند، از این رو دانشجوی تراز انقلاب باید همان خط مبارزه با استکبار را با جدیت پیش ببرد.

وی با بیان اینکه امروز همه ما در راستای مقابله با جبهه استکبار وظایفی بر عهده داریم، تأکید کرد: اساتید و دانشجویان در دانشگاه و پژوهشگران در عرصه پژوهش وظیفه دارند این خط را با جدیت دنبال کنند.

حجت الاسلام شاکری به برخی آسیب های موجود که در زمینه پژوهش های حوزوی و دانشگاهی وجود دارد اشاره کرد و اظهار داشت: امروز عدم تناسب پژوهش ها با نیازهای جامعه و عدم کاربردی بودن از جمله آسیب های این عرصه محسوب می شود؛ پایان نامه ها و پژوهش های ما باید در زمینه راهبری انقلاب اسلامی کاربرد داشته باشد.

رییس دانشگاه معارف اسلامی قم با اشاره به اینکه گاهی احساس می شود روحیه اساتید و دانشجویان در نوعی رخوت و بی حالی قرار دارند، عنوان کرد: امروز همه ما باید خودمان را در عرصه های اجتماعی به روز کرده و در راستای رفع نیازهای نظام اسلامی گام برداریم.

وی توان علمی جوانان برومند کشور را مورد توجه قرار داد و با تأکید بر لزوم تقویت روحیه علمی و پژوهشی دانشجویان مطرح کرد: ما باید با تقویت روحیه خود راه دانشجویانی که از سال 1332 خط مبارزه با استکبار را دنبال می کردند را ادامه دهیم.

حجت الاسلام شاکری با اشاره به لزوم توجه دانشجویان و مجامع علمی نسبت به بیانیه گام دوم انقلاب بیان کرد: ما باید در گام دوم انقلاب با الهام از این بیانیه در پی تحقق مطالبات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب باشیم و بدانیم این ولایت و فرهنگ ایثار و شهادت است که دانشگاه های ما را بالنده و پویا ساخته است.

رییس دانشگاه معارف اسلامی قم خاطرنشان کرد: امروز مواردی همچون تحول علوم انسانی و اسلامی سازی علوم انسانی، برگزاری کرسی های آزاداندیشی و نظریه پردازی و تبیین آراء و اندیشه های امام خمینی(ره) مورد توجه ما قرار گرفته است./841/پ202/ب1

ارسال نظرات