۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۶۷۰۵۹۰
حجت الاسلام عباسی:

نگاه واقع بینانه به مقوله پژوهش داشته باشیم

نگاه واقع بینانه به مقوله پژوهش داشته باشیم
حجت الاسلام عباسی گفت: باید نظرات و دیدگاه های معاونین پژوهش شنیده شود و به جای سخن گفتن صرف به سمت عملگرایی برویم و در عملیاتی کردن دیدگاه های پژوهشی جدیت به خرج دهیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام فرهاد عباسی مدیر امور مدارس علمیه قم در نشست معاونین پژوهش مدارس علمیه قم با اشاره به تغییرات مدیریتی در معاونت پژوهش، گفت: پژوهش نیازمند تغییرات و تحولات بسیاری است و باید گفت مرکز مدیریت و ستاد کاری در عرصه پژوهش و تهذیب انجام نداده است نه اینکه نخواسته اند بلکه از توان آن ها خارج بوده است.

وی اظهار داشت: باید از معاونین پژوهش قدردانی کرد چرا که با وجود بودجه کم پژوهش این عزیزان به کار خود ادامه داده اند و این بسیار ارزشمند است.

مدیر امور مدارس علمیه قم گفت: باید از نگاه عرشی به مقوله پژوهش دست برداریم و کمی فرشی و به عبارت دیگر واقعی تر به پژوهش بپردازیم و فضای مدارس و توان آن ها را در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: پژوهش امری دیربازده است اما وقتی به نتیجه برسد آثار آن ماندگار خواهد بود، بنابراین باید نسبت به آن اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

حجت الاسلام عباسی گفت: باید نظرات و دیدگاه های معاونین پژوهش شنیده شود و به جای سخن گفتن صرف به سمت عملگرایی برویم و در عملیاتی کردن دیدگاه های پژوهشی جدیت بیشتری به خرج بدهیم.

وی افزود: پژوهش خود را در فرایند نشان دهد به طوری که تعلیم بدون پزوهش اتفاق نیفتد و در روند ارزشیابی طلاب این نکته باید لحاظ شود.

حجت الاسلام عباسی بیان داشت: تحقیقات نشان می دهد که گروه های علمی حالت سوری دارند بنابراین به زودی گروه های علمی تربیتی دچار تغییراتی خواهند شد و از حالت سوری خارج می شوند و واقعی تر و میدانی تر خواهند شد.

وی گفت: از دو مسیر نسبت به تقویت و حمایت گروه های علمی و تربیتی اقدام شده است، مسیر اول بهره گیری از هدیه طرح تکریم رهبر معظم انقلاب است و مسیر دوم اینکه ردیف بودجه مستقلی را برای گروه های علمی دنبال می کنیم که امیدواریم محقق شود./1399/پ202/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
احسنت و آفرین
0
0