۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۶۷۰۶۶۴
حجت الاسلام موسوی درچه‌ای:

برخی معتقد به شهادت آیت الله درچه‌ای هستند

برخی معتقد به شهادت آیت الله درچه‌ای هستند
اصفهان - حجت الاسلام موسوی درچه ای گفت: برخی اسناد مدارک و اظهارات علما نشان می‌دهد آیت الله درچه‌ای به دلیل مقابله با حکومت شاهنشاهی به شهادت رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید محمدعلی موسوی درچه ای امام جمعه شهر درچه، پنجشنبه شب در همایش گرامیداشت یکصدمین سالگرد رحلت آیت الله سید محمدباقر موسوی درچه‌ای، با اشاره به حضور 14 ساله آیت الله درچه‌ای در حوزه علمیه نجف، گفت: تحصیلات آیت الله درچه ای در نجف بسیار پربار بوده و از علمای بسیار بزرگی بهره برده‌اند.

وی در ادامه افزود: یک مناظره طولانی آیت الله درچه ای با یک عالم سنی در نجف داشته است، پس از حدود 40 روز گفتگو این ایشان به امام علی(ع) متوسل می‌شوند و پس از آن امام علی(ع) به ایشان می‌فرمایند به آن عالم سنی بگو قبر حضرت زهرا(س) کجاست؟ آن عالم سنی می‌گوید چرا این حرف را قبلا نگفتید؟ شما این حرف را از جایی الهام گرفتید و وقتی آن عالم سنی متوجه می‌شود این موضوع از جانب امام علی(ع) به ایشان الهام شده است آن عالم سنی شیعه می‌شود.

 حجت الاسلام موسوی درچه‌ای با اشاره به مناظرات گسترده آیت الله درچه ای با ادیان و مذاهب مختلف، اظهار کرد: آیت الله درچه‌ای از جمله مخالفان استبداد در کشور بود و البته ایشان از جمله کسانی بودند که به دلیل ضعف مبانی با مشروطیت موافق نبود و حاضر به همراهی با مشروطه نشد.

امام جمعه شهر درچه خاطرنشان کرد: برخی وعاظ وابسته به دربار شاهان و بدون انقیاد به مسائل شرعی با آیت الله درچه‌ای مخالف بودند و ایشان همواره با این اشخاص و کسانی که مسائل دینی و اعتقادات مردم را تحریف می‌کردند مبارزه می‌کرد.

وی با بیان اینکه مسأله رحلت یا شهادت آیت الله درچه‌ای یکی از مسائلی است که پیرامون آن شبهاتی وجود دارد، گفت: آیت الله حسن مدرس اصفهانی می‌فرماید درچه یک روستا بوده است که در سال 1345 نخستین تابلو شهرداری را برای این روستا نصب می‌کنند، روزهای جمعه آیت الله درچه ای به حمام می‌رفته است عده‌ای در بیرون و داخل حمام متوجه ایشان و مراقب ایشان بودند.

حجت الاسلام موسوی درچه‌ای ادامه داد: بنابر شواهد عده‌ای از اصفهان مدتی وارد شهر درچه می‌شوند و با مسؤول حمام درچه ارتباط نزدیکی داشتند، روز 28 ربیع الثانی 1343 که آیت الله درچه‌ای در حمام درچه از دنیا می‌رود، داخل حمام هیچکسی نبوده و آیت الله درچه‌ای در حمام کاملا تنها بوده است و این موضوع در خصوص رحلت یا شهادت ایشان ابهام ایجاد کرده است.

امام جمعه شهر درچه با اشاره به تلاش پهلوی اول برای جذب آیت الله درچه ای و حمایت ایشان از تاجگذاری خودش، تصریح کرد: آیت الله درچه ای هیچ هدیه ای از رضاخان قبول نمی‌کند و به هیچ وجه حاضر به حمایت و ملاقات با پهلوی نمی‌شود و مدتی بعد نیز فوت می‌کند و این از جمله مسائلی است که مسأله شهادت آیت الله درچه‌ای را تقویت می‌کند.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام سید حسین بهشتی اصفهانی می‌گوید شخصا از آیت الله جمال سحری شنیدم که به روی منبر قسم می‌خورد که آیت الله درچه ای را شهید کردند، اظهار کرد: مرحوم معلم حبیب آبادی پیرامون تشییع جنازه آیت الله درچه‌ای می‌گوید که عبور مردم در خیابان و کوچه های اصفهان دو ساعت طول کشید تا جمعیت تمام شد و مردم به میدان امام اصفهان رسیدند و حدس میزنم که 200 هزار جمعیت در این میدان جمع شدند./1304/

 

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
رضا شاه کشور را آباد کرد و این آقا چه کرد؟
0
1
ذوالفقار نژاد
|
۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
هنوز تا نسلها بابت خیانت رضا شاه داریم زجر میکشیم.
ناشناس
|
۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
به جای اینکه بودجه‌ی مملکت صرف کارهای تولیدی و سیرکردن شکم مردم بشود به مصرف هوا و هوس رضا شاه میرسید.
چه آبادانی مرد این مرد خائن؟