۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۶۷۰۶۸۲
کارشناس مسائل غرب آسیا:

قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران عامل بازدارنده جنگ علیه کشور است

قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران عامل بازدارنده جنگ علیه کشور است
سعیداوی گفت: قدرت بازدارندگی ایران سبب شده تاکنون مورد حمله قرار نگیرد؛ اگر این موشک‌ها در اختیار جمهوری اسلامی نبود مورد حمله آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار می‌گرفت.
جبار سعیداوی، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به گفتمان دفاع از محرومان و مظلومان جهان به ویژه مردم مظلوم فلسطین توسط جمهوری اسلامی ایران، بیان داشت: پیش از انقلاب اسلامی تا کنون رژیم صهیونیستی از سوی ایران اسلامی احساس خطر کرد؛ زیرا استقلال و آزادی فلسطین از اشغال رژیم صهیونیستی از آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران است؛ بنابراین رژیم صهیونیستی به کمک آمریکاییان برای برون رفت از این نگرانی نقشه‌های زیادی کشیدند که این نقشه منجر به تقسیم کشور‌های اسلامی شد.

کارشناس مسائل غرب آسیا آخرین تیر آمریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی را عادی سازی روابط کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی دانست و عنوان داشت: آمریکاییان با استفاده از داعش قصد داشتند امت اسلامی را از بین ببرند که این هدف با همت رادمردان جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت خنثی شد؛ با پیش آمدن عادی سازی روابط کشور‌ها با رژیم صهیونیستی کشور‌های امارات و بحرین که ادعای اسلامیت و عربیت داشتند پیش قدم شدند.  

سعیداوی در ادامه افزود: در مدت باقی مانده از ریاست جمهوری دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی بیشترین استفاده را از این عادی سازی‌ها می‌برد.

وی با اشاره به تصمیم ترامپ برای ابقاء رئیس جمهور فعلی آمریکا ادامه داد: ترامپ در آخرین روز‌های ریاست جمهوری خود از رژیم صهیونیستی می‌خواهد که با جمهوری اسلامی ایران وارد جنگ شود.

کارشناس مسائل غرب آسیا عامل تعلل رژیم صهیونیستی برای جنگ با جمهوری اسلامی ایران را قدرت موشکی و نظامی کشور دانست و تصریح کرد: رژیم صهیونیستی می‌داند که با حمله به جمهوری اسلامی ایران موشک‌های بالستیک و نیرو‌های حامی ایران مانند حزب الله، انصار الله و حماس اثری از آن باقی نخواهند گذاشت.

سعیدوای با اشاره به قدرت بازدارندگی جمهوی اسلامی ایران اظهار کرد: قدرت بازدارندگی ایران سبب شده تا کنون آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران حمله نکنند؛ اگر این موشک‌ها در اختیار جمهوری اسلامی نبود مورد حمله آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار می‌گرفت.

وی با بیان اینکه قدرت نظامی کشور قابل مذاکره نیست تاکید کرد: عده‌ای غرب زده در کشور به دنبال مذاکره موشکی هستند؛ این افراد خائنند و یا فهم سیاسی ندارند؛ تنها عامل بازدارنده جنگ علیه جمهوری اسلامی قدرت موشکی و نظامی آن است.

کارشناس مسائل غرب آسیا در رابطه با تلاش‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشور‌های مرتجع عربی برای اعمال فشار به جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: ملت ایران هر زمان که قدرت بازدارنگی و تسلیم نبودن خود در برابر دشمنان را نشان داد؛ این کشور‌ها عقب نشینی کردند؛ بنابراین مسؤولان و مردم به جهت پاسداری و امنیت هر چه بیشتر باید هم صدایی خود را به دشمنان نشان دهند.

سعیداوی در پایان با اشاره به سیاست‌های آمریکا در برخورد با کشور‌های هم پیمان خود، گفت: سیاست‌های آمریکا قائم به شخص نیست و تشکیلات پشت پرده یا دولت سایه استراتژی این کشور را مدیریت می‌کند؛ بنابراین تنها ادبیات آن‌ها تغییر خواهد کرد؛ جمهوری خواهان با ادبیات خشن خود بدون هیچ گونه حیایی عربستان خدمت گزار خود را گاو شیرده خطاب می‌کنند؛ در صورتی که دموکرات‌ها با نرمش خاص خود ادبیات ملایم تری را نسبت به کشور‌های عربی دارند./۹۴۵۴/ت210/ب1
ارسال نظرات