۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۶۶۷۵۳۹
هانی زاده:

رهبران گروهک‌های تروریستی در امان نخواهند بود

رهبران گروهک‌های تروریستی در امان نخواهند بود
خوزستان - تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: رهبران گروهک‌های تروریستی که بخواهند امنیت ملت ایران را تهدید کند، در امان نخواهند بود.
روز شنبه ۳۱ شهریور سال ۹۷ و همزمان با برگزاری مراسم رژه نیرو‌های مسلح در سراسر کشور و نمایش اقتدار نظامی و دفاعی ایران اسلامی، دشمنان قسم خورده ملت ایران با اجیرکردن یک گروهک خودفروخته تجزیه‌طلب و تروریستی در اهواز دست به عملیات کور تروریستی زدند که در نتیجه آن ۲۵ فرزند ایران اسلامی به شهادت رسیدند و ۶۸ نفر نیز مجروح شدند. گروهک تجزیه‌طلب و تروریستی موسوم به «الاحوازی» مسؤولیت این حمله را برعهده گرفت و رسانه‌های حامی تروریست‌ها نیز به پوشش گسترده رسانه‌ای این گروه پرداختند.

پس از گذشت دو سال از این حادثه، شب گذشته اخباری مبنی بر بازداشت سرکرده این گروهک تروریستی در کشور ترکیه منتشر شده است؛ حبیب کعبی معروف به حبیب اسیود از عناصر سرکرده گروهک تروریستی حرکت الانفصال (جدایی طلبان اهواز) است؛ اکنون در اختیار مقامات امنیتی - قضایی کشور است.

حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین المللی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، دستگیری سرکردگان گروهک‌های تروریستی به دست سربازان گمنام امام زمان (عج) را نشانه قدرت و توانمندی جمهوری اسلامی ایران برای رصد تحرکات ضد انقلاب در خارج از کشور دانست و بیان داشت: دستگیری چند تن از سران گروهک‌های تروریستی نشانه ریشه دار بودن جمهوری اسلامی ایران در جهان است.

تحلیلگر مسائل بین المللی در رابطه با عاقبت تهدید جمهوری اسلامی توسط رهبران گروهک‌های تروریستی عنوان داشت:  رهبران گروهک‌های تروریستی که بخواهند امنیت ملت ایران را تهدید کنند، در امان نخواهند بود.

 هانی زاده دستگیری حبیب کعبی (حبیب اسیود) و چهار تن دیگر از سرکردگان گروهک الاحوازی را پیروزی بزرگی برای نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران خواند و افزود: همچنان که برخی رهبران نشان دار ضد انقلاب در طول سال‌های گذشته دستگیر شدند؛ این عملیات هم تور اندازی بسیار پیچیده‌ای است که جمهوری اسلامی ایران و سربازان گمنام امام زمان (عج) به آن دست زدند.

وی در ادامه توهین‌های رسانه‌های فرانسوی علیه نماد‌های اسلامی و پیامبر اکرم (ص) را نشان از پروژه اسلام هراسی در اروپا دانست و تصریح کرد: این اتفاقات نشان از شدت پروسه اسلام هراسی در اروپا دارد و بیانگر این است که لابی عربی  ـ عبری و دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در صدد تشدید اسلام هراسی در اروپا به جهت وادار کردن مسلمانان مقیم اروپا به عکس العمل شتابزده می‌باشند، این واکنش در پایان موجب اخراج تدریجی مسلمانان از اروپا خواهد شد.

تحلیلگر مسائل بین المللی با بیان اینکه مسلمانان باید هوشمندانه رصد کنند و اجازه ندهند که اروپا و فرانسه به عنوان مرکز جاسوسی رژیم غاصب صهیونیستی علیه مقدسات اسلامی اهانت‌هایی انجام بدهد افزود: به همین دلیل جهان اسلام نیازمند یک وحدت و همگرایی است که بتواند در مقابل موج اسلام هراسی مقاومت کند و تصوراتی که اخیرا در کشور‌های اسلامی علیه موضع گیری رییس جمهور فرانسه صورت گرفته نشانه‌ آگاهی و هوشمندی ملت‌های اسلامی است.

هانی زاه در راستای شرایط سخت کشور و با تداوم فتنه از سوی معاندین با تأکید به وحدت میان مسؤولان گفت: مسؤولان جمهوری اسلامی ایران نباید چشم به کمک‌های خارج و انتخابات آمریکا بدوزند؛ زیرا انتخابات آمریکا داخلی است و ربطی به ایران ندارد، مسؤولان باید با اتکا به اقتصاد مقاومتی به اقتصاد درون زا توجه کنند و دلبسته به انتخاب جو بایدن و دونالد ترامپ نباشد؛ همچنین با ارائه راهکار‌های اقتصادی شرایط کشور را از وضعیت سخت اقتصادی نجات دهند.

در ادامه جبار سعیداوی، کارشناس مسائل غرب آسیا در خصوص ترفند‌های دشمنان انقلاب اسلامی در راستای تحریک قومیت‌های کشور بیان کرد: انقلاب اسلامی از ابتدای شکل گیری دشمنان زیادی داشت، از دشمنان این انقلاب می‌توان به آمریکای جنایتکار و دشمنان منطقه‌ای استکبار جهانی اشاره کرد که با ترفند‌هایی برای تحریک قومیت‌های کشور وارد میدان شدند؛ از جمله این قومیت‌ها تجزیه طلبان خوزستان است که با شکل‌های مختلفی از ابتدای انقلاب شروع به فعالیت کردند.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به عملیات ۳۱ شهریور گروهک تروریستی الاحوازی در خصوص عکس العمل مردم عنوان داشت: افرادی که عملیات ۳۱ شهریور را انجام دادند به آن افتخار می‌کردند؛ این اتفاق در شبکه‌های معاند به جهت تحریک مردم نشر داده شد که خوشبختانه مردم عکس العمل مثبتی را داشتند.

وی به دستگیری اخیر حبیب کعبی (حبیب اسیود) سرکرده گروهک الاحواز اشاره کرد و بیان داشت: این فرد با عملیات پیچیده اطلاعاتی و امنیتی دستگیر و وارد کشور شد.

سعیداوی در پایان با اشاره به اینکه مسؤولان موظفند به مردم خدمت کنند در خصوص وحدت میان مسؤولان و مردم گفت: ما مردمی داریم که برای حفظ انقلاب از همه چیز خود گذشتند؛ حماسه آفریدند و از رهبر خود تبعیت و حمایت می‌کنند؛ این بار نوبت مسؤولان است باید بدانند این مردم لایق بهترین‌ها هستند؛ با توجه به اینکه امروز کشور از نظر اقتصادی در وضعیت خوبی قرار ندارد؛ با این وجود مردم باز هم به صحنه می‌آیند و به مسؤولان کمک می‌کنند، در مقابل مسؤولان موظفند کاری کنند که کالای اساسی کشور تامین شود و مردم دیگر در تنگنای اقتصادی نباشند و فشار‌های بیشتر را تحمل نکنند تا وحدت بیشتری شکل گیرد./۹۴۵۴/ت210/ب1
ارسال نظرات